Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Ocak 2013 Cumartesi

TARÇINLI VE ERİKLİ ARMUT TATLISI

Armut sevmeme rağmen armutlu tarif bilmem. Çeşitlilik istedim, merak ettim ve armudu sofralarımda bulundurmaya başladım. Yurt dışında bir et lokantasında sundukları armut tatlısının görünümüne ve tadına bayılmıştım. Evime dönünce elimdeki yemek-pasta kitaplarımın tariflerini araştırdım. İçinde çubuk tarçın ve erik olan bir tarife ulaştım. Food&Wine Books'a ait Quick From Stratch - Real Food For Busy Weeknights bana çok yardımcı olan muhteşem bir yemek kitabı; sevgili Yonca'nın hediyesi. Mutfağa girince hayatı kolaylaştıran çabucak hazırlanabilecek sağlıklı tarifler kitapta mevcut. Kitaptan orijinal armut tatlısını çok az değiştirerek yaptım. Bildiğimiz armut bu kadar lezzetli mi olur? Oluyormuş.... İçine eklenenler armuta muhteşem tatlar ve aromalar verdi. Hazırlaması çok kolay ve hiç vakit almıyor. Vakit sıkıntısı çekenlerdenseniz, şanslısınız. Çünkü, bu tatlı ertesi gün içindeki tarçın ve karanfil lezzetini armutlara daha baskın geçiriyor. Bir de armutlar suyunun içinde kaldıkça çok tatlı bir bordo renk alıyor. Şöyle hafif, soslu ve meyveli bir tatlı istiyorsanız, deneyin.


MALZEMELER
  • 5 adet armut (soyulmuş, boyuna ikiye kesilmiş ve çekirdekleri temizlenmiş
  • 20 adet kuru mor erik (çekirdeksiz)
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 2 kutu vişne suyu (2 su bardağı) 
  • 1 yemek kaşığı elma sirkesi
  • 1 su bardağı su + 1/4 su bardağı su
  • 2 parça çubuk tarçın
  • 1 iri limon kabuğu (bıçak ile soyulan sarı kabuğu)  
  • 4 adet tane karabiber
  • 4 adet karanfil

YAPILIŞI
  1. Geniş bir tencerede erikler, şeker, vişne suyu, elma sirkesi, su, tarçın, limon kabuğu, karabiber ve karanfil karıştırılıp ocakta kaynamaya bırakın. Kaynadıktan sonra 2-3 dk. yüksek ateşte kaynatın. Sonra kısık ateşte kapağı yarı açık şekilde 5 dk. tutun.
  2. Armutları ekleyin. Baharatlı suda orta ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte 10-12 dk. pişirin. Armutlar yeterince pişmemiş ve diri ise pişme süresine 5 dk.ekleyin.
  3. Pişen armutları ve suyunu tenceresinden cam veya porselen bir çukur kaseye alın. Soğuyunca buzdolabında tutun.

Bu tatlıyı kırmızı şarap ile yapacaksanız, vişne suyu ve elma sirkesi yerine 2 su bardağı kırmızı şarap kullanın. Gerekirse şeker miktarını arttırın.


* İsterseniz kuru meyveleri kuru vişne, kuru üzüm gibi çeşitlendirebilir, miktarı 1/2 bardak arttırabilirsiniz.
      
**Değişik tat için anason deneyebilirsiniz.








6 yorum:

  1. Bayılıyorum böyle meyve tatlılarına. Rengi, görüntüsü süper ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş görünüm süper iyiki çeşitlilik istemişsiniz,eliniz dert görmesin canım

    YanıtlaSil
  3. Görüntü çok güzel , kırmızı şaraplısını en kısa zamanda deneyeceğim , iyi akşamlar :-)

    YanıtlaSil
  4. Bence muthis guzel olmustur. Eric ve tarcin cubuklari ile. MMMMmmm! Olsa da yesem.

    YanıtlaSil
  5. Çok ferah ve hafif bir tatlı görüntüsü de çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık, bu yıl ben de meyva tatlılarını tercih ediyorum. Kabak ve ayva tatlısı yapıyorum. Şimdi, armut da sıraya girecek gibi görünüyor. Teşekkürler.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...