Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Mayıs 2013 Cuma

KISIR (ADANA USULÜ)

Bu günlerde yeşilin bol olduğu mevsimdeyiz. Her tür yeşilin. Meyveler, sebzeler tazecik. Domates, salatalık, marul, yeşil soğan, maydanoz, nane... gözümü alamıyorum. Arkadaşlarıma çabucak bol bol yeşillik kullanarak acılı ekşili Kısır yapıyorum. Yeşillerin tazeliğinden mi, yoksa özlediğimizden mi misafirler ve ev halkı kısırın hepsini bitiriyoruz.



MALZEMELER
  • 500 gr. ince bulgur
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 3 yemek kaşığı acı kırmızı pul biber
  • 4-5 adet orta boy domates
  • 1 bağ yeşil soğan
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 bağ maydanoz
  • 1 bağ nane
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 2 tatlı kaşığı karabiber
  • Zeytinyağ
  • Limon suyu
  • Nar ekşisi
  • Tuz

YAPILIŞI
  1. Bulguru ıslatacak kadar sıcak su ile ıslatın. 1 tatlı kaşığı tuz atıp karıştırın. Üzerini kapatıp 15-20 dk. bekletin.
  2. Kırmızı pul biberi az su ile ıslatın, kabarsın.
  3. Kuru soğanları küçük doğrayıp 3 yemek kaşığı zeytinyağında kavurun.
  4. Biber ve domates salçalarını ekleyip soteleyin.
  5. Isladığınız bulguru kimyon ve karabiber ekleyip biraz yoğurun.
  6. Yeşil soğanı küçük doğrayıp beyaz kısımları ile yoğurmaya devam edin.
  7. Kavrulmuş soğanlı sosu ve ıslanmış pul biberi ekleyin, bulguru ezmeden harmanlayın.
  8. Küçük doğranmış domatesleri ekleyin. Küçük doğranmış maydanoz, nane, yeşil soğanın yeşil kısımları,limon suyu, zeytinyağ, tuz ekleyip harmanlayın.
  9. Üzerine 1-2 kaşık nar ekşisi döküp karıştırın ve servis tabağına yerleştirin.
  10. Marul eşliğinde sunun.


* Limonsuyu, zeytinyağı, tuz, narekşisi miktarlarını isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.






16 yorum:

  1. nefiz görünüyor doğrusu, o masa da olmak vardı. elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. elıne sağlık nar eksısı gırdımı kısıra tamamdır

    YanıtlaSil
  3. çok severim pırılcım ellerine sağlık muhtesem gorunuyor:)

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı Cumalar ,,Ellerinize sağlık sitenizle şimdi tanıştım ve çok lezzetler gördüm :) sıra bu lezzetleri hayata geçirmekte ..teşekkürler paylaşımlarınız için..

    YanıtlaSil
  5. şöyle bol nar ekşili olunca yemesine doyum olmuyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. hem bereketli hem lezzetli görünüyor :)
    afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  7. kesinlikle şu an ağzım sulandı, bayılırım ben kısıra,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. kuzum ya gel çayı koyayım bende
    evde kurabiye var kısırda senden ne iyi olur demi sizleri görmeyi o kadar isterimki:)))

    YanıtlaSil
  9. Kısır'a hiç dayanamıyorum, harika görünüyor rengi.Ellerinize sağlık, sofranızda çok cici :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Kısırda domatesi sevmiyorum ama öyle güzel anlatmışsınız ki canım çekti :)) Denemekte yarar var galiba :)
    Sevgiyle, esen kalın...

    YanıtlaSil
  11. ben de böyle severim kısırı ,yazın çok yapıyoruz,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor çokta severim sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Bayıldığım tat, elelrine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Bayıldığım tat, elelrine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. kısır tarfiniz çok lezzetli oldu, tarifi yazan arkadaşıma çok çok teşekkür ediyorum ve sizi hep takip ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfama gelen ve değerli görüşlerini bildiren herkese çok teşekkür ederim.
      Sitemdeki bütün tarifler aksi belirtilmedikçe mutfağımda bizzat kendim tarafımdan yapılan ve sunulan yiyeceklerdir.
      İlginize tekrar teşekkürler ve sevgiler...Pırıl.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...