Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 Mayıs 2012 Pazartesi

KABAK ÇİNTME

Bugün pazartesi; ne pişireceğim? Peki, haftasonu kaçamaklarını nasıl gidereceğiz? Hiç üzülmeyin, çaresini buldum. Hafif, sağlıklı ve sıcak yenilen bir sebze yemeği kabak çintme. Yanında sarımsaklı veya sade yoğurtla mükemmel uyumlu oluyor. Hem midemiz dinleniyor, hem de kaçamaklar gideriliyor. Bizim evimizde pazartesinin baş yemeği kabak çintmeyi düşünmeyin, yapın ve yeni haftaya sağlıklı başlayın diyorum.


MALZEMELER

  • 1 kg. kabak
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 1 adet sivri yeşil biber
  • 1 adet küçük kırmızı biber
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ veya sıvıyağ
  • 2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Bir tutam dereotu

YAPILIŞI

  1. Soğanları ince çintin (küçük kare).
  2. Biberleri ve kabakları ayrı tabaklarda küçük küpler halinde doğrayın 
  3. Zeytinyağ veya sıvıyağda soğanları biraz soteleyin. Yeşil ve kırmızı biberleri de ekleyin sotelemeye devam edin. 
  4. Kırmızı pul biberi ekleyin, biraz kırmızısı çıksın. Ardından kabakları ve tuzu ekleyin. Kısık ateşte ve kapağı kapalı pişirmeye devam edin. Kabaklar suyunu verecektir.
  5. Kabaklar biraz diri pişinceye kadar ocakta tutun. Fazla suyu olursa kapağı açın suyunu çeksin. Ocaktan alın.
  6. Üzerine karabiber ve dereotu ekleyin. Yoğurla birlikte servis yapın.




5 yorum:

  1. I always receive a lot of pumpkins during autumn and I don't have many recipes for cooking pumpkin, so this is definitely something that I will try out for my next pumpkin :)

    YanıtlaSil
  2. Kabak çintme adını görünce yüzümde büyük bir gülümseme ile çok gerilere gittim. Annem yapardı bu yemeği ben çocukken, o kadar severdim ki. Çok uzun zamandır ben de yapmadım, son günlerde bir şekilde aklıma düşmüştü taze mevsim kabaklarıyla yapmak. Annem mutlaka taze nane kıyardı üstüne.
    Elinize sağlık çok güzel görünüyor. Bana çok hoş bir an yaşattınız.
    sevgilerimle
    binnur

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık, çocukluğumun lezzetini hatıladım. Annem de kabak çintme derdi bu yemeğe ve üzerine mutlaka taze nane kıyardı.

    teşekkürler, en kısa zamanda yapmalıyım ben de:)))

    YanıtlaSil
  4. en sevdiğim yemektir, yaz için çok light ve doyurucu gerçekten, çok teşekkürler hemen deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  5. Nurselcim,
    Kabak çintmeyi genelde hafta sonu ve tatil sonraları yapıyorum. Sindirim sistemine rahatlık kazandırıyor.
    Üzerine dereotunu mutlaka eklemelisin diyorum. Biliyorsun dereotu ödem çözücü.
    Değerli yorumlarına çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...