Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Mayıs 2012 Pazar

KAĞITTA LEVREK

Ankara'daki bir arkadaşımızda yemekteyiz. Ev sahibi arkadaşımız Çanakkaleli olunca da sofrada çeşit çeşit deniz ürünlerinden oluşan mezeler, salatalar, ara sıcaklar var. Ana yemek balıktır diye düşünüyorum bu sırada. Peki, balık nasıl pişti? Fırında mı, tavada mı merak ediyorum açıkcası. Biraz sonra herkese kağıt paket içinde levrekler geliyor. Görüntü çok şık. Lezzeti??? Bir lezzet ki doyamıyoruz. Levrekten mi, fırından mı, yoksa ev sahibinin elinin lezzetinden mi bilmiyorum o akşamki balığın inanılmaz lezzetini hala unutamıyorum.


Hazırlaması hiç vakit almıyor. Levrekleri alıyorsunuz; sarıp fırına atıyorsunuz. Mutfak kirlenmiyor, ev kokmuyor.


Ben akşam yemeği olarak hazırladım ve biz evde üç kişi olduğumuzdan iki levreği de bir kağıdın içinde pişirdim. Balıklara ekşimsi bir tat katması için de bir kaç tane yeşil erik kullandım.


MALZEMELER
  • 2 adet deniz levreği ( herbiri  650 - 700 gr.)
  • 4 ince dilim limon 
  • 2 adet iri soğan
  • 4 sap yeşil soğan
  • 15 diş sarımsak
  • Bir tutam maydanoz
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 çay kaşığı tuz 
  • 2 çay kaşığı karabiber 
  • 4-5 adet tane karabiber
  • 6 adet yeşil erik
  • 2 adet orta boy patates
           *    *    *    *    *
  • Fırın pişirme kağıdı
  • 8 adet sert kürdan

YAPILIŞI
  1. Pişirme kağıdını fırın tepsisinin iki katı büyüklüğünde kesin.
  2. Fırın tepsisine kağıdı serin.
  3. Levrekleri temizleyip yıkayın. Sarmısakları aralarına gömmek için bıçakla çizikler oluşturun. Sarımsakları içine gömün.
  4. Zeytinyağ, tuz ve karabiberleri karıştırıp sos hazırlayın.
  5. Soğanları, patatesleri kalın halka doğrayın.
  6. Levrekleri, soğanları ve patatesleri sosa bulayın.
  7. Kağıt serilmiş tepsiye önce soğanları, sonra her balığa 2 sap olacak şekilde yeşil soğanları ve birer parça kabuğu alınmış limon parçalarını, sonra da balıkları yerleştirin.
  8. Balıkların üzerine yarım ay çeklinde doğranmış kabuğu alınmış birer parça limon ve birer tutam maydanoz yerleştirin. 
  9. Balıkların kenarlarına soslanmış patatesleri dizin. Yeşil erikleri de aralarına atın.
  10. Kağıdı kapatın ve kürdanla tutturun.
  11. Fırında 175 C'de 50 - 60 dk. kadar pişirin.
  12. Kağıdı alıp veya kağıtla servis yapın. 



6 yorum:

  1. ellerinize sağlık. sizi izlemeye aldım.

    YanıtlaSil
  2. Balık şahane görünüyor, erikle hiç denememiştim.İyi fikirmiş.Ellerine sağlık, mutlu mutlu haftalar olsun inşallah.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. yeşil erik fikri gerçekten hoşuma gitti deneyeceğim ellerinize sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  4. fikir projeleri, Cafe kanelo ve Fincan teyze Zarif ziyaretiniz ve yorumlarınıza çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    öncelikle bana verdiğiniz ödülü geç farkettiğimden dolayı özür diliyorum.ÇOOOK mutlu oldum.Çok teşekkür ediyorum.görüşmek üzere saygılar...sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bloğuma yazdığınız yorum için teşekkür ederim. Enginar çorbası gerçekten çok güzel oluyor tavsiye ederim sevgiler İzmirden...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...