Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Şubat 2014 Cuma

SIKMA (Adana Usulü)


Güneyde Adana'ya geldiğinizde simit ve kebaptan sonra rastlayabileceğiniz bir yiyecektir Sıkma. Geleneksel, ince gözleme tadında, peynir ve yufka ekmeğin birleştiği bir lezzet. Hemen hemen herkesin sevdiği klasik bir lezzet olan sıkma, sadece köy sofralarında değil, piknikte ve çay sofralarında da yerini alır.

Eliniz biraz una oklavaya alışıksa sıkmayı kolaylıkla yapabilirsiniz. Ben peynir-ekmek tutkunu olunca sevilen geleneksel lezzet SIKMA' yı çay sofralarımda bulundurmak istiyorum. Yumuşacık, içi peynirli ve yeşil dolu bu lezzet bombasını denemeye ne dersiniz?    

MALZEMELER

Hamuru İçin:
  • Yaklaşık 400-450 gr. un (un cinsine göre değişebilir)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
Üzerine Sürmek İçin:
  • 125 gr. iyi cins Tereyağ (Pınar veya Sütaş)
İçi İçin:
  • 400 gr. köy peyniri
  • 1 demet yeşil soğan (300 gr.)
  • 2-3 yemek kaşığı zeytin yağı veya sıvı yağ
  • 1-2 çay kaşığı karabiber
  • 2 tatlı kaşığı acı veya tatlı kırmızı pul biber
  • 1/2 demet maydanoz
YAPILIŞI
  1. Unu hamur karıştırma kabına eleyin. 1 kase kadarını ayırın.
  2. Ortasını çukurlaştırıp yoğurt, zeytinyağ, tuz, kabartma tozu ve suyu döküp önce sıvı olanları elinizle birbirine karıştırın. Çevresindeki undan da azar azar alıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur yapın. Ayırdığınız undan da gerektiği kadar ekleme yapın. Olursa fazla olan unu hamuru açmak için kullanın.
  3. Elde ettiğiniz hamuru istediğiniz büyüklüğe bağlı olarak 20-25 adet bezeye ayırıp top haline getirin. Üzerini temiz bir bezle kapatıp hamuru 20-30 dk. dinlendirin.
  4. Hamur dinlenirken peynirli içi hazırlayın.
  5. Dinlenen hamur toplarından her birini 25-30 cm. çapında açın. Ocakta, orta ateşte ve kuru teflon tavada hamuru pişirin (Köyde açık havada sac üzerinde pişen sıkma şehirdeki mutfaklara uyum sağlayarak teflon tavalarda pişiriliyor).
  6. Pişen hamurun üzerine biraz tereyağ sürün ve uzun şerit halinde peynirli içi yerleştirin. Dürüm sarar gibi sarın. Bir tabağa yerleştirin. Bütün hamurlar bitinceye kadar bu işlemi tekrarlayın. Pişen sıkmaların üzerini bir havlu ile kapatın, kurumasın. Gerekirse bir kapak da kapatabilirsiniz. 
*Sıkmalar sıcakken üzerini kapatmayın, hamurlaşabilir. Burada verilen ölçülerle yaptığınız büyüklüğe bağlı olarak yaklaşık 25-27 adet sıkma elde edersiniz.

Peynirli İç Yapılışı:
  1. Peyniri küçük küçük doğrayın; fazla tuzu varsa suya ıslayıp gitmesini sağlayın. İyice süzün.
  2. Yeşil soğanları küçük doğrayıp sıvı yağ veya zeytinyağında kavurun. Ocaktan alın.
  3. Peyniri iyice çatalla ezin ve soğanlara ekleyin.
  4. Karabiber, kırmızı biber ve ince doğranmış maydanozu ekleyip karıştırıp pişen hamurların içinde kullanın.







20 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Benim de en sevdiğim yiyecekleden biri hele yanına güzel demlenmiş bir çay olursa mis gibi olur.
    Bu halimla görmem iyi olmadı. Hemen yapıp yemem lazım ama kilolar yüzünden sürekli doktorumla harp halindeyiz. Sevgiler. İyi hafta sonları.

    YanıtlaSil
  2. ççokk severiz ailece haftasonuda geldi yapsak ne güzel olur elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ah nasıl canım çekti :) Ellerinize sağlık Pırıl Teyzecim.
    Anneciğime söyleyim de gelince yapsın haftaya :)
    Sevgiler
    Merve

    YanıtlaSil
  4. Pırılcım ,nefis görünüyor..ellerinize sağlık canım...Şimdi çayın yanına olsa ne güzel olurdu..

    YanıtlaSil
  5. Ooohh Adanamızın en güzel yiyeceklerinin başında gelir.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Of çok güzel. Yenmezmi bu.
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ama bu bana haksizlik! ben su resimde görüdügüm harika seyi yemeyi cok seviyorum,ama artik yiyemiyorum,yinede görseller icimi acti cok tesekkürler,ben yogurt koymazdim,belkide ondan cabuk sertlesiyorlardi!

    YanıtlaSil
  8. bu pazar bende yapayım elıne sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ah ah köyümde çok yerdik. Ellerine sağlık yapanın yiyenin harika bir lezzettir..Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  10. Babannem yapar sikmayi bayilirim ellerinize saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  11. bunca zahmetli ama ne lezzetli. geçen sene adana da bulundum,çok güzeldi ve çok hızlılar kadınları da. tarif iiçin teşekkürler bu arada baya ayrıntılı yazmışsnız.


    YanıtlaSil
  12. Pirilcim meraba. Merak ettim coktandir yayin yapmiyorsun insallah hersey yolundadir. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum merhabalar,
      Canım herşey yolunda çok şükür. İlgine çok teşekkürler, sen nasılsın?
      Biraz yoğun günler yaşıyorum ve tarifleri yazmaya zaman bulamıyorum.
      Sizlere cevap verebilmek için bloga girdim. Bir an önce yayın yapabilirim umarım...
      Adana'dan kucak dolusu sevgiler...Pırıl.

      Sil
  13. yazlıktayken denizden çıkınca en sevdiğim şey sıkmaydı. o zaman eritebiliyordum demekki şimdi göbek olarak kalıyor :)) ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  14. Adana'da sıkma Flood cafe sıkma diyarın'da yenir ;)

    YanıtlaSil
  15. Bir adanalı olarak istanbul esenyurt ta bu işi yapmak bu lezzeti tanitmak istiyorum...

    YanıtlaSil
  16. Hamur kabaetma tozu kullanmadan olur mu?

    YanıtlaSil
  17. Şimdi yaptım oğlumun canı istemiş gece gece ...çok severiz

    YanıtlaSil
  18. Fagor Teknik Servisi olarak sitenizi çok beğendik.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...