Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 Temmuz 2013 Çarşamba

MİDYE BÖREĞİ

Börek açamam demeyin. Bu mucize böreği açıyor, sarıyor, dilimliyorsunuz. El açması midye böreğiniz hazır oluyor. Hamuru istediğiniz zaman kullanıyorsunuz. Hatta derin dondurucuda saklayıp gerekince de kullanabilirsiniz. Ben bile zar zor hamur açan biri olarak açma işini becerdim ve nefis böreklerimi iftar için pişirdim. Hamuru açarken çok düzgün olması önemli değil, korkmayın sarıldığı için belli olmuyor.



İftar yemeğim için börekleri kıymalı yapmıştım; peynirli de yapabilirsiniz.











MALZEMELER
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı su
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 2-3 damla limon suyu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Alabildiği kadar un (yaklaşık 3,5 - 4 su bardağı)
  • Açmak için yarım bardak un
  • 250 gr. margarin veya tereyağ
İçi İçin:
  • 350 gr. kıyma
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Karabiber
  • Kırmızı biber
  • Tuz
YAPILIŞI
  1. İçi için, kıymayı biraz su ve tuz ile ocakta karıştırarak pişirin. 
  2. Üzerine çintilmiş soğanları ve yağı ekleyin; iyice soteleyin. Soğanlar iyice kavrulsun.
  3. İçine baharatları ekleyin. ocaktan alın, soğuyunca böreğin içinde kullanın.
  4. 3 su bardağı unu hamur yapacağınız kaba eleyin, ortasını çukurlaştırın ve yumurta sarılarını, yoğurt, sıvıyağ, su, karbonat ve tuzu koyun. Karbonatın üzerine limon suyunu damlatın köpürsün. Elinizle karıştırarak ve unu kenarlarından alarak hamur yapın. Kalan unu hamurun yumuşaklığına göre ekleme yapın. Yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edin. Hamuru 6 parçaya (beziye) ayırın.
  5. 250 gr. margarin veya tereyağını ocakta eritin. Kullanırken sıcak olmamalı, ılık olmalı.
  6. Her bir beziyi biraz un serperek oklava ile 50 cm. çapında açın. Üzerine bol yağ sürün.
  7. Her parça hamur için aynı işlemi uygulayın. Hamurları üst üste koyun. 50 cm. çapında 6 adet üst üste dizilmiş hamuru sıkıca rulo şeklinde sarın. Rulo hamuru streç ile sarın ve buzdolabında 1-2 saat bekletin.
  8. Rulo hamuru yaklaşık 2 parmak kalınlığında kesin. 7-8 cm. çapında unsuz açın. İçi koyun, kapatın ve üzerine sıvıyağ sürün. Yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  9. 175 C'de üzeri kızarıncaya kadar yaklaşık 45 dk. pişirin.





8 yorum:

  1. Ne güzel anlatmışsınız. Cesaret aldım ben de bu böreği yaparım diyorum :))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Pırılcım ellerine sağlık canım,bu börek benimde ilk yaptığım açma börekti..Çok keyifli ve lezzetli oluyor..afiyet olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Rabiacım bir cesaret başla bence, bak nasıl güzel açacaksın.
    Kolay gelsin sevgiler.
    Nurşencim teşekkürler, açma böreğin yerini bir şey tutmuyor, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor ve çok da şık bir börek olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurselcim tatile girince sana özel yapacağım:))

      Sil
  5. ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Tek kelime ile harika. Benim gibi hamurlu isler yapma ozurlu biri icin bile cok kolay ve cok cok cok cok lezzetli oldu. Yaptigim tek fark benim 50 cm acabilecek tezgahim yok :( bende bezeleri 12 ye ayirip 25 cmlik 2 tane yaptim :) herseyin cozumu var :) sanirim o yuzden daha rahat acabildim 50 cm'lik acabilecegimi pek sanmiyorum isin asli :) hep dedigim gibi denedigim her tarifiniz harika oldu, paylasimlariniza cok cok tesekkurler, sevgiler Filiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım merhabalar,
      Muhteşemsiniz!!!
      Böreği denemek için çözüm üretmenize zekanıza hayran kaldım. İnsan istedikten sonra herşeyi yapar. Böreği beğenmenize memnun oldum eliniz lezzetli ve maharetli. Ben yaptığınız yorumlara ve geri dönüşünüze çok teşekkür ediyorum. Sevgilerimle, Pırıl.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...