Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Temmuz 2013 Çarşamba

BAKLAVALIK YUFKADAN KOL BÖREĞİ

Kol böreği yapmaktan korkmayın....
Hazır baklavalık yufkalar bizim yardımcımız olmuş durumda.
Dikkat, dikkat...
Baklavalık yufkaları alırken içindekiler yazısını dikkatli şekilde iyice okuyun. İçinde un ve nişasta olanları kullanın. İçinde sadece nişasta olanlar börekte biraz sert oluyor.






MALZEMELER
  • 1 paket baklavalık yufka (800 gr.lık)
  • 80 gr. tereyağ 
  • 1 çay bardağı sıvıyağ veya zeytinyağı
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı soda
  • 2 yumurta
İçi İçin:
  • 4 adet orta boy patates
  • 350 gr. kıyma
  • 3 adet orta boy soğan
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • Karabiber
  • Kırmızı pul biber
  • Tuz

YAPILIŞI
  1. Patatesleri kabukları ile haşlayın. Küçük doğrayın veya çatal yardımıyla ezin.
  2. Kıymaya 1 kahve fincanı su dökün; üzerine az tuz atarak geniş bir tavada kaşıkla devamlı karıştırıp üzerine bastırarak kavurun. Kıyma önce suyunu verecek sonra çekecektir. Devamlı karıştırarak kıymanın topaklanması önlenir ve kıyma bulgur görünümünde tane tane olur. Kıymaya 2 kaşık yağ ile az kavurun.
  3. Üzerine küçük doğranmış (çintilmiş) soğanları ekleyip kavurmaya devam edin. Kalan yağı, doğranmış patatesleri ve baharatları ekleyin, karıştırıp ocaktan alın.
  4. Tereyağ, zeytinyağ, süt, soda ve yumurtayı çırpıp bir sos hazırlayın.
  5. Yufkaları 5'er  adet gruplayın. Bir yufkayı açın üzerine sosu fırça ile az az sürün. 5 kat yufkaya aynı işlemi uygulayın. Uzun kenarına patatesli içten koyun. Kol böreği şeklinde fazla sıkmadan sarın (Bir paketten 8 adet uzun böreği oluyor. Herbiri uzun böreği 4 parçaya kesince 32 adet kol böreği elde ediliyor).
  6. Yufkaların hepsi bitinceye kadar bu işlemi uygulayın. 
  7. Yağlanmış fırın tepsisine kol böreklerini yeleştirin. Üzerine sos sürün. Bıçak ile her parçayı 4'e kesin.
  8. Böreği fırınınıza göre 170-175 C''de pişirin. 10 dk. dinlendirdikten sonra sıcak halde servis yapın.







63 yorum:

  1. Börek harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok severim, harika görünüyor... Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, bu arada un ve nişasta olayını bilmiyordum bundan sonra dikkat edeceğim.

    YanıtlaSil
  4. bu oruçlu halimle her tarife saldırıyorum işte bunuda yapmak için hemen kolları sıvamam lazım işe yufka almakla başlıyom eline sağlık canım bu nefis görüntüye

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor çıtır çıtır ne lezzetli olmuştur kimbilir.Un nişasta olayını bilmiyordum bu güzel bir ipucu oldu:)ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle çok güzel görünüyor börek hemen yapmaya karar verdim ama size bir sorum olacak tarihteki sodayi nerede kullanacağız yazmamissiniz sosun içindemi kullanılacak teşekkür ederim Figen

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar hepinizin yorumlarına ve zarif ziyaretlerine teşekkür ederim.
    Figen Hanım,
    Yazarken atlamışım, soda sosa karıştırılacak. Hemen ekleme yapıyorum. Dikkatinize teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Baklavalık yufkanın böreğine doyum olmuyor. Ellerine sağlık..Şahane olmuş canım.

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık yufkanızın markasını yazabilir misinz nilgün

    YanıtlaSil
  10. görüntü muhteşem ellerinize sağlık baklava yufkasıyla daha önce tatlı yapmıştım açıkçası pek sevemedim kağıt gibi oluyor ama bu börekleri görünce yapmaya karar verdim siz hangi marka kullanıyorsunuz

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık...bayıldım..Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
    Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık...bayıldım..Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
    Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.

    YanıtlaSil
  13. VuslaT,
    Bir Kase Lezzet Ayşe Alkan, teşekkürler.
    Nilgüncüm ve Leylacım,
    Bazı yufkalar belirttiğiniz gibi sert olabiliyor.
    Yu-ka, Unlum gibi markaları kullandım. İyi sonuç veriyor. İçinde sadece nişasta olan bir baklavalık yufka kullanmıştım. Cidden bahsettiğiniz gibi sert olmuştu. İçinde nişasta ve un karışımı olmasına dikkat edin.
    İçine süt , yağ ve yumurta ekleyince daha yumuşak, sadece tereyağ veya yağ ile kıtır kıtır börekler oluyor. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  14. cevabınız için teşekkür ederim kolay gelsin nilgün

    YanıtlaSil
  15. cancum pasta2 Ekim 2013 13:24

    Işıl hn merhaba :) ben bunu patatesli, peynirli ve ıspanaklı yapıp, buzlukta dondursam sorun olmaz herhalde ? en son sos yapar sürerim üzerlerine.

    YanıtlaSil
  16. kaç gramlık paket olmalı yufka?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız,
      1 paket alıyorum. Yanılmıyorsam 800 gr. oluyor.

      Sil
  17. merhaba,
    böreğinizi dün misafirlerime yaptım harika oldu çok beğendiler teşekkürler ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. bu aksam denemk için arifimi sectim. :)
    Umarım guzelolur.

    meveyilldiz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,
    Ben de bu tarifi denedim bugün. Gayet başarılı bir tarifti. Evde süt ve soda olmadığı için harca koymadım. Tereyağını da benmari usülü erittim. Ancak içinin tadı gayet yerinde olmasına rağmen börek genel olarak tuzsuz oldu. Bir dahaki sefere sosa da biraz tuz eklemeyi düşünüyorum. Tarif için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. ellerimize sağlık bende yaptım çok güzel oldu.yarısınıda peynırlı yaptım o da guzel oldu .denemenızi öneririrm.tarifleriniz çok guzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haticecim öncelikle senin ellerine sağlık.
      Peynirliyi ben de çok seviyorum.
      Zarif ziyaretine ve yorumuna çok teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  21. MERHABALAR 5 YUFKA ÜST ÜSTE Mİ KONUYOR.OZMAN 32 ADET NASIL OLUYO BU KISMINI ANLAMADIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız size de merhabalar hoşgeldiniz (İsminizi yazsaydınız isminizle hitap etmek isterdim)
      Herbir uzun görünen kol böreği için 5 adet yufka kullanıyor ve aralarına az sos sürüyorsunuz.
      (5. maddede açıkladığım gibi) Bir yufka açın biraz sos sürün, ikinciyi ilk yufkanın üzerine yerleştirin ve üzerine sos sürün, üçüncü yufkayı ikincinin üzerine serin ve üçüncünün üzerine sos sürün; dördüncü yufkayı üçüncünün üzerine yayın ve dördüncü yufaknın üzerine sos sürün. En son beşinci yufkayı dördüncünün izerine yerleştirip sos sürdükten sonra uzun kenarına patatesli kıymalı içi yerleştirin ve çok sıkı olmayacak şekilde sarın. Toplam 8 adet uzun börek çıkıyor ve tepsiye sığmadığı için kesilmemiş bir uzun böreği ayrı tepside pişiriyorum.
      Sanırım anlatabildim…
      Tekrar sorunuz olursa yardımcı olmak isterim, sevgiler ve şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  22. merhabalar. öncelikle ellerinize sağlık. çok güzel görünüyor. tüm malzemem hazır. yapmaya niyetliyim. ama tek sorun acaba herşeyi hazırlayıp pişeceği güne kadar derindondurucuya koysam sorun yaşarmıyım?. şimdiden teşekküler. müjde odoğlu

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Mujde hosgeldiniz. Boregi hazirlayip derin dondurucuya koyun. Pisireceginiz zaman disarda 5-10 dk. bekletin sonra firina surun. Ben bu kol boregini bu sekilde hazirlayip ani durumlarda kullaniyorum.Hic sorun yasamiyorum, en az 8-10 kez yapmisimdir. Kurtarici oluyor. En son Metroda satilan baklavalik yufkalardan borek icin satilanlardan aldim. Harika oldu.
    Size kolay gelsin, uyguladiktan sonra yine yorumlarinizi bekliyorum, sevgiler, Piril.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nur bu hafta sonu misafirlerime sizin sitenden pek çok şey yaptım. bu börek de süper oldu. sayenizde sınıfımı 10 numara 5 yıldızla geçtim. teşekkürler. ayrıca tarif isteyenlere vermedim ve sizin sitenin ismini verdim haberiniz olsun :)

      Sil
    2. Müjdecim harikalar yapmışsın ellerine sağlık, sitemin ismini ( lezzetlisanatlar.blogspot.com ) vermene de teşekkür ederim, sevgiler, Pırıl.

      Sil
  24. Buzluktan 5 10 dk once cikarincada ustune ayri sosmu yapicam acaba birde bir gece onceden yapsam tepsiyi stresliyip dolaba koysam olurmu sosu yine dokmem lazimmi cok karisik oldu yardimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nur merhaba,
      Üzeri için ayrı bir sos yapmaya gerek yok. Yufka araları için hazırlanan sostan biraz kalıyor zaten ve böreklerin üzerine biraz sürüyorum. Öyle bol bir sos veya özel bir şey değil. Börekleri sarıp tepsiye dizdikten sonra sürün ve üzerini streç ile kapatıp buzdolabı veya derin dondurucuda bekletin. Bir gece önce yapabilirsiniz tabiki. Hatta daha da güzel olur bence.
      Ellerinize sağlık, şimdiden kolay gelsin, sevgiler...

      Sil
  25. merhaba ben tarifinizi yaptım fakat çıtır olmadı yumuşak oldu soğuduktan sonra özellikle dahada yumşadı
    her kata sos srüdüm 5.katta dahil daha sonra sardım ayrıca verdiğiniz tarifteki sos miktarı 4 ruloya kadar yetti neden azmı sürülüyor.Şimdiden tşk .Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucum merhabalar hoşgeldin.
      Anlaşılan sosu biraz fazla sürmüşsün. Eğer azaltırsan istediğin gibi olacaktır.
      Sosu fırçanın ucu ile az az her yerine gelecek şekilde sürüyorum.
      İstersen her rulo için kullanacağın sos miktarını ayrı kaselere paylaştırırsan sos miktarını her rulo için eşit kullanmış olursun diye düşünüyorum.
      Sevgiler, kolay gelsin.

      Sil
  26. içini sadece kıymalı yapsak patates koymadan, ne kadar kıyma gider acaba???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın adsız, sade kıymalı olarak bu böreği hiç yapmadım.
      İsterseniz 500-600 gr. kıymadan soğanlı iç hazırlayın.

      Sil
  27. Kaç dakikada pişiyorrrr acele şimdi koydummm fırına :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın adsız yorumunuzu ancak şimdi gördüm.
      Yaklaşık 40 dk. da pişiyor. Fazla tutarsanız kuruma ve sertleşme oluyor.
      Afiyet olsun, sevgiler.

      Sil
  28. Merabalar ben baklavalık yufkalardan fazla alıp buzlukta saklasam paketiyle çıkarttıgım zaman yapıs yapış olurmu merak ettim yardımcı olurmusunz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız merhaba,
      Baklavalık yufkaları satın alıp en kısa zamanda tüketiyorum. En fazla 10-15 gün paketi açmadan buzdolabında saklıyorum ve sonrasında kullanıyorum. Açıkcası börek olarak hazırlamadan önce hiç buzlukta veya derin dondurucuda tutmadım. Belki de güzel olur. Siz deneyince buraya da yazarsanız memnun olurum. Sevgiler, kolay gelsin:))

      Sil
    2. Ben koydum yarısını difrize sonra çıkardım 1.2 saat bekledim açıldı ve sardım hiçbir sorun yaşamadım ama arkadaşımın ki yapısı zor acmis

      Sil
  29. Merhabalar,tarifinizi bugün denedim.Kıymalı harç kullandım.Çıtır çıtır harika oldu ama bana biraz yaglı geldi.Birdahaki sefere yağ oranını birazdaha azaltıp ve ayrıca sosada biraz tuz ekleyip deneyeceğim.Bu güzel tarifle bizleri buluşturduğunuz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  30. Böreğim haarika oldu

    YanıtlaSil
  31. Tarifinizi denedim bugün,o kadar lezzetli oldu ki bayıldık.Tarif için teşekkür ederiz ^_^

    YanıtlaSil
  32. Tarifi ve yorumları okudum, çok lezzetli olduğuna da inanıyorum. Karnımda aç olduğu için sabahın bu saatinde ağzım sulandı. Ancak 1 paket yufka dolapta beklemesine rağmen yapacak kimsem olmadığı için hazırlayıp yiyemiyorum. Böreğini yapıp yiyen herkese sağlık ve afiyetler diliyorum. Kendimde yapabilirim belki ama o eksik, bu eksik, zaman yok falan filan, bayan olmayınca böyle oluyor, selamlarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali bey merhabalar,
      Siz en iyisi hazır alıp yiyin.
      Hiç uğreşmayın. Selamlar.

      Sil
    2. Ali bey merhabalar,
      Siz en iyisi hazır alıp yiyin.
      Hiç uğreşmayın. Selamlar.

      Sil
  33. Çok lezzetli ve yapması kolay görünüyor. Tarif için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hızlı Pratik Yemek Tarifler,
      Çok kolay ve lezzetli, mutlaka denemelisiniz.

      Sil
    2. Hızlı Pratik Yemek Tarifler,
      Çok kolay ve lezzetli, mutlaka denemelisiniz.

      Sil
  34. Ellerinize saglık. Bizlerle paylaşıb bize bilgi verdiğin için cok cokkk teşekkür ederim en yakın zamanda deniyeceğim tarifi..

    YanıtlaSil
  35. Ellerinize sağlık.verdiği niz bilgi icin cok teşekkür ler.ben tereyağını n ölçüsünü biraz fazla kacirdim.biraz yagli oldu .ama lezzeti cok güzel.tekrar teşekkür ler

    YanıtlaSil
  36. Ellerinize sağlık .ben biraz tereyağını fazla kaçırmış im.kiymayı biraz kavurdum sog an ekledim pembelesince rendelenmiş suyu sıkılmış patates ekleyip yumuşayan a kadar kavurdum .baharat lari ve cok az biber salcasi ekledim . bu sekilde de cok güzel oldu .birdaha ki sefere. icini sizin ki gibi yapacam inşaallah.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  37. Merhaba sizin tarifinize bakarak sadece iç malzemesini değiştirdim. Taze ıspanaklari doğrayıp tuz atarak biraz ovaladım ve lor peyniri ile karıştırdım. Geri kalanını sizin tarifinize göre yaptım. nefis oldu. Denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ispanak ve lor peynirli içi ben de hazır yufka ve göçmen böreklerinde kullanıyorum. Bu börekte de tabiki kullanabilir. Neden olmasın??? Ellerinize sağlık:)) Sevgiler:)

      Sil
  38. Ispanaklı tarif bana ait muhterem efe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dışı benim içi de sizin olsun:)) Ellerinize sağlık, Hep birbirimizden esinlenerek yeni lezzetler yaratılmıyor mu? Süper:) Sevgiler.

      Sil
  39. Ellerinize sağlık, paylaşımınız çok güzel gözüküyor. En kısa zamanda yapacağım. takipteyim..

    YanıtlaSil
  40. Ellerinize emeğinize sağlık. Sizin tarifinizle kaç kere bu börekten yaptım, birçok arkadaşım tarif istedi sizin sayfanıza yönlendirdim. Şuan yine yapıyorum, fırında pişiyor böreğim 😊

    YanıtlaSil
  41. Börek güzel fakat çok yağlı oldu. Yağı yarı yarıya azaltılırsa çok daha lezzetli olur. Emeğinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  42. Börek nefis görünüyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  43. Elinize sağlık. Börek nefis.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...