Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Kasım 2012 Pazartesi

ELMALI TART

Çocuklukta yenilenlerin lezzeti hiçbir zaman unutulmuyor. Çocuklarım küçükken yaptığım Elmalı Tart'ın tadı hala damaklarındaymış. Okuldan gelince yedikleri pastaları, börekleri ısrarlı bir şekilde isteyince sırasıyla yapmaya başladım. Onlarla birlikte eski günleri hatırladık. Her evin klasikleşmiş pastaları, börekleri gibi, Elmalı Tart da benim mutfağımın klasiklerinden biri. 






Tartı yaparken un ölçüsü klasikleşmiş *alabildiği kadar un* miktarına göre göz kararı el yordamı kulak memesi yumuşaklığı ile oluyordu. Tarifi bloga yazacağım için mutfak tartım ile unu tarttım. Böylece benim elimde de net bir ölçü oldu.


MALZEMELER
Tart Hamuru:
  • 2 adet yumurta
  • 250 gr. margarin veya tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 450 - 460 gr. un (un kalitesine göre değişebilir)
 İçi İçin:
  • 5-6 adet orta boy elma
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 4 yemek kaşığı iri kıyılmış ceviz
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı yeni bahar
Üzeri İçin:
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri

YAPILIŞI
  1. Tart hamuru için olan malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan yumuşacık bir hamur elde edin.
  2. Hamurun 1/3'ünü derin dondurucuda bekletin. Kalanını yağlanmış büyük yuvarlak Borcam'a taban olacak şekilde elinizle yerleştirin.
  3. Elmaları rendenin iri tarafı ile bir derin kaseye rendeleyin.
  4. Üzerine toz şeker, ceviz, yeni bahar ve tarçın ekleyip karıştırın; bekletmeden tart hamurunun üzerine düzgün bir şekilde yayın.
  5. Derin dondurucuda bekleyen hamuru alın ve elmaların üzerine eşit gelecek şekilde rendenin iri tarafı ile rendeleyin.
  6. 175 C'de ısıtılmış fırında, alt-üst konumda ve orta rafta 45 dk. pişirin.
  7. Fırından aldıktan sonra üzerine pudra şekeri eleyin.
  8. İsteğinize göre ılık veya soğuk servis yapın.







23 yorum:

  1. çok severim elmalı lezzetleri.harika bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim elmalı tatlı bu tart'tır. Harika görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Dün bu tatlı tarifi yayınlanmadan önce tatma imkanına eriştim. Harika, tavsiye edilir elme ve tarçın severlere.

    YanıtlaSil
  4. Dün bu tatlıyı yayınlanmadan önce tatma imkanına eriştim. Elma ve tarçın severlere tavsiye edilir . Ellerine sağlık kardeşim.:))

    YanıtlaSil
  5. Elmali her turlu tatli benim icin guzel. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  6. EN SEVDİĞİM TATLILARDANDIR HARİKA GÖRÜNTÜSÜ ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  7. Harikkaaaaa çok seviyorum elmalı tatlıları ama bu görüntü beni benden aldı hafta sonu bana iş çıktı :))öpüyorum seni ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. PIRILCIĞIM ELMALI TART TARİFİN MÜKEMMEL BİLİRSİN UZUN İŞLERLE UĞRAŞAMAM TAM BANA GÖRE ÇOK PRATİK ELLERİNE SAĞLIK BERRİN

    YanıtlaSil
  9. PIRILCIĞIM ELMALI TART TARİFİN MÜKEMMEL BİLİRSİN UZUN İŞLERLE UĞRAŞAMAM TAM BANA GÖRE ÇOK PRATİK ELLERİNE SAĞLIK BERRİN

    YanıtlaSil
  10. Berrincim, eminim çok lezzetli bir tart olmuştur.
    Beğenmene ve uygulamana çok memnun oldum.
    Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Tarif için teşekkürler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. elmaları pişirmeden mi eklediniz?

    YanıtlaSil
  13. Seyhan elöver hoşgeldiniz,
    Elmalar pişmeden hamurun üzerine yayılıyor.
    Kalan hamur da üzerine rendeleniyor. O kadar...
    Çok basit ve lezzetli bir tart oluyor, kolay gelsin, sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Cevizi ne zaman koydunuz;yazmamissinizda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız hoşgeldiniz.
      Yazmamışım cidden gözümden kaçmış; cevizi baharatlarla elmalara karıştırıyorum.
      Tarife eklemeyi yapıyorum, teşekkürler:))

      Sil
  15. Merhaba elmalı tart tarifinizi yaptım ve çok güzel oldu.Sizin bütün tariflerinizi güvenerek yapıyorum sonuçlar harika.Artık şam tatlısı ve revani yapıyorum ve becerdiğim içinde çok mutlu oluyorum.
    Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.
    Sevgiler Şeyda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şeydacım merhaba,
      Canım sen o kadar becerikli ve hamaratsın ki ne yapsan çok güzel olduğu kesin.
      Ellerine sağlık. Geri dönüşleriniz beni çok mutlu ediyor teşekkür ederim, sevgiler:))

      Sil
  16. Merhaba:) Bu elmali tarifi kac kere yaptim hatirlamiyorum her seferinde harika oldu once tekrar tesekkurler:) sadece birsey soracagim:) uzerine rendelediginiz hamuru ne kadar tutuyorsunuz buzlukta... ben koyuyorum sonra bakiyiorum sertlesmis rendelemeye basliyorum hemen hamurlasiyor yapiyorum ama sizinki gibi bir goruntuye kavusturamadim daha :) Tekrar tesekkurler sevgiler Filiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filiz merhaba,
      Çok geç oldu ama yine de cevaplamak istedim.
      Eğer tereyağ kullandıysanız hamur çabuk yumuşuyor ve rendelemek zor olabiliyor.
      Küçük parçalar halinde deepfreeze den alıp rendelerseniz bunu önleyebilirsiniz. Veya tereyağ ve margarini yarıyarıya kullanabilirsiniz.
      Bir de rendenin cinsinden de hamur görüntüsü farklı olabilir. Benim kullandığım eskitipte rendelerden. yeni çıkanlar rendeleri kullandığımda hamur daha yassı görünümde oluyor.
      Belki bu gibi nedenlerden görüntü etkilenmiştir.
      Umarım yardımcı olmuşumdur; sevgiler Pırıl.

      Sil
  17. Gerçekten harika görünüyor, bu tarifinizi denemeyi çok istiyorum, teşekkürler.
    hünerli tarifler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarif bir klasik. Her zaman tutuyor.
      Hemen denemenizi öneririm, sevgiler.

      Sil
  18. Merhaba,tarif için teşekkürler. Peki Şeftalili Tart tarifinde kullandığınız krema bu tarifte uygulanabilinirmi? Veya Pudding kullanılabilinirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gülsüm hoşgeldiniz:)
      Buradaki tart klasikleşmiş durumda. Tart hamurunu kullanıp üzerine krema dökebilirsiniz.
      Yalnız tart hamurunu pişirmeniz ve sonra kremayı üzerine dökmeniz gerekiyor.
      Kolay gelsin, sevgiler, Pırıl.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...