Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Eylül 2013 Perşembe

DOMATESLİ SÜS BİBERİ TURŞUSU





Çok pratik, çok kolay, lezzetli mi lezzetli bir domatesli turşu yapıyorum. Pazarda tazecik sebzeler kullanarak mutfağımda sağlıklı kışlık yiyecekler hazırlıyorum. Domatesler
kıpkırmızı, süs biberleri göz alıcı. Bu güzellikleri kavanozlarda tutup kış günlerinde soframı donatacağım.

MALZEMELER
  • 2 kg. domates
  • 500 gr. süs biberi
  • 15-20 diş sarımsak
  • 1,5 yemek kaşığı (turşuluk) kaya tuzu
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik üzüm sirkesi
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • İsterseniz 2 tutam maydanoz

YAPILIŞI
  1. 4 adet kavanozu yıkayın, kurutun. Kullanılmamış kapakları yıkayın kurulayın (çok önemli).
  2. Biberleri yıkayın, uzun saplarını kesin, biberlerin uçlarını sirke sosunu çekebilmesi için çok az kesin. 
  3. Domatesleri, sarımsakları küçük doğrayın.
  4. Domates, sarımsak, tuz, sirke, zeytinyağını geniş bir kapta karıştırın. İçine süs biberlerini de ekleyip karıştırın.
  5. Kuru kavanozlara paylaştırın. Kavanozları 2-3 parmak eksik doldurun. Üzerine isterseniz doğranmamış maydanozları saplarıyla yerleştirin. 10-15 dk. bekledikten sonra kapaklarını kapatın. 3-4 gün oda sıcaklığında bekletin. Arada kavanozları ters çevirin. Sonra buzdolabına alın. Kış yemeklerinin yanında lezzet veren turşuyu severek kullanacaksınız.

*** Yarım kilo süs biberinden fotoğrafta gördüğünüz miktarda turşu oluyor.








12 yorum:

  1. bende bugun yayınldım ellerıne sağlık ksa yerız artık

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim turşu,sağlıkla ve huzurla yeyin,afiyet olsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Eşim bu turşuya bayılıyor ama ben yapmayı bilmiyordum ve bu sene yapmak istedim ona,ama tarif sorunum vardı ve bu konuda sana sonuna kadar güvenebilirim ellerine sağlık canım ve ayrıca teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. kış hazırlıkları nede güzel uğraşlar güle güle yemek nasip olsun canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık sizinkide çok güzel ve lezzetli görünüyo,afiyet olsun keyifli günlerde yemeniz dileğiyle sevgiler..:))

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık. çok süslü ve güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  7. anneme buldum süper oldu

    YanıtlaSil
  8. verdiğiniz bu tarif kaç litrelik kavanozlar için... yada kaç litre için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayin adsiz merhabalar,
      Burada verdiğim ölçüden 1 adet 1 kg luk kavanoz, 3 adet 750 gr. lık kavanoz dolusu süs biberi turşusu oluyor. Size kolay gelsin, sevgiler.

      Sil
  9. Az once yaptim 1kiloluk kavonozlardan 3 adet cikti cok Guzel gorunuyolar herkes oyle diyo :) bakalim iinsaallah zamani gelince actimizda da cok lezzetli olurlar

    YanıtlaSil
  10. benimki bozuldu ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız merhaba,
      Her yıl yapıyorum sorun yaşamadım. Yalnız kavanozu kapatırken kapak ve kavanoz arasında maydanoz kalmamasına özen gösterin. bazen bozulma olabiliyor. Kavanozların kuru ve kapakların kullanılmamış olması çok önemli.
      Bir de buzdolabından çıkarmamanız gerekiyor. aklınızda olsun.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...