Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2013 Pazartesi

MİLFÖYLÜ YUFKALI BÖREK

Puf puf, üstü kıtır içi yumuşacık, hazırlaması çok kolay bir börek yapabilirsiniz. Üstelik hamur açmadan yapıyorsunuz. Nasıl mı? Milföy hamurunu ve yufkayı alıp hazırlıyorsunuz. İsterseniz hazırladığınız böreği derin dondurucuya atın. Acil durumda sizin kurtarıcınız olsun. 



MALZEMELER
  • 8 adet milföy yaprağı (kare parça)
  • 2 adet yufka
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ veya zeytinyağı
  • 1 şişe soda
  • 1 su bardağı lor peyniri (kaşar loru)
  • 1/2 su bardağı beyaz peynir

YAPILIŞI
  1. Büyük dikdörtgen Borcam'ı yağlayın (Böreği kalın seviyorsanız kare Borcam kullanın). Milföylerin 4 parçasını merdane yardımı ile açın. Borcamın tabanına yerleştirin.
  2. Yumurta, süt, sıvıyağ ve sodayı karıştırın. Bir yufkayı sosa bulayarak milföyün üzerine kırıştırarak yerleştirin.
  3. Peynirleri karıştırarak yufkanın üzerine serpin.
  4. Kalan yufkayı sosa bulayın ve peynirlerin üzerine kırıştırarak yerleştirin.
  5. Kalan 4 parça milföyü daha önce yaptığınız gibi merdane yardımı ile açıp yufkanın üzerine yerleştirin.
  6. Bir bıçak yardımı ile böreği kesin. Akşamdan yapıp ertesi gün pişirirseniz börek sosunu daha iyi çeker. İsterseniz daha sonra pişirmek üzere derin dondurucuya alın.
  7. 180 C'de ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dk. pişirin. Fırından aldıktan 10-15 dk. sonra servis yapın. 







16 yorum:

  1. ellerinize sağlık dediğiniz gibi puf puf şahane:)
    mutlu haftalar:)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel fikir ,ucundan birazıcık versene ....ellerine sağılık canım,süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık.ne kadar güzel görünüyor öyle.süpersin.

    YanıtlaSil
  4. hımmm.harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor.Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. süper bir fikir bu milföyü çok severim mutlaka deneyeceğim :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. börek tadından çıtırdamış görüntü nefis eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Nefis nefis nefi diyorum başkada birşey demiyorum. Haa birde ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. Süper , bir arkadaşım da bahsetmişti böyle bir börekten ilk fırsatta deneyeceğim.sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Süper, geçen gün bir arkadaşım da sözetmişti böyle bir tariften ilk fırsatta deneyeceğim .Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. çok kıskanıyorum sizi bu kadar becerikli olmanızı.Tarifler, sofralar herşey çok harika.Tariflerinizi güvenerek yapıyorum.Şimdi bu böreği yapmak istiyorum.Fakat ertesi güne kalınca yenilebilir halde kalıyormu merak ediyorum.Birde limonata tarifi verirmisiniz?çok sevinirim.
    Hayranınız Şeyda

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Şeyda,
    İlginden senin de becerikli olduğunu düşünüyorum. Bu börek alt ve üstünde milföy hamuru olunca ertesi gün biraz yumuşama oluyor. Tabi ilk piştiğinde sıcak sıcak yenmesinin yerini hiç birşey almıyor. Eğer bir kaç gün tazeliği koruyan ve ısındığında tadı değişmeyen bir börek yapmak istersen daha önce yayınladığım Makarna Böreğini tavsiye ederim.
    Yakında limonata tarifi de vereceğim.
    Sana kolay gelsin yorumlarını ve desteğini bekliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık,böreğiniz çok güzel görünüyor.yalnız böreğin üzerine içine hazırladığımız sostan mı sürüyoruz veya sadece yumurta sarısı mı sürüyoruz? aydınlatırsanız çok sveinirim.Bu böreğin nar gibi kızarmasının sebebini merak ettim açıkçası..şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Sayın Adsız,
    Böreğin üzerine birşey sürmeden pişirdim kendisi bu rengi aldı. İsterseniz yumurta veya yoğurt ve sıvıyağ karışımı sürebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    börek çok lezzetli görünüyor.dondurucuya koyma seçeneği ise harika. dondurucudan çıkarınca hemen mi fırına veriliyor yoksa oda sıcaklığına gelmesini beklemelimiyiz?teşekkür ediyorum cevabınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fatime,
      Ben borcamda yaptığım için buzluktan alır almaz fırına sürmüyorum.
      Yaklaşık 20-25 dk. dışarda bekletip fırına sürüyorum, sevgiler canım:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...