Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Mart 2015 Pazartesi

PORTAKALLI ŞİFON KEK

Tüy gibi hafif kek = Şifon Kek


Ağızda dağılan, bir anda yok olan, pamuk gibi uçuş uçuş, hafif mi hafif, bir kek mi arıyorsunuz? Şöyle buram buram portakal kokulu da olsun istiyorsanız, tam isabet...doğru yerdesiniz.
Uzun zamandır sizlerle paylaşmak istediğim ve instagramda yayınladığımdan bu yana sürekli tarifi sorulan çok ilgi gören bir kek. Bu keki bir pişiriyorsunuz 3-5 gün aynı tazelikte ve hafiflikte kalıyor; inanamıyorsunuz. 



Yapılış aşamaları
Bildiğiniz PÜF noktası: Ölçülere sadık kalıyor ve bütün malzemeleri oda sıcaklığında kullanıyorsunuz. ***Ölçüler 1 cup (sıvı karşılığı 240 ml.; şeker/yağ karşılığı 225 gr.; un karşılığı 110 gr.) olarak verlmiştir.

Fırından alınca buradaki gibi 1 saat ters şekilde soğumalı, yüzeyi bir yere değmemeli.
Kullandığım kek kalıbının detaylı görüntüsü aşağıdadır.
Tarif Joy of Baking'den uyarlanmıştır.

MALZEMELER
  • 6 adet bütün yumurta
  • 1 adet yumurta akı
  • 300 gr. toz şeker (1 1/2 cup)
  • 225 gr. un (2 1/4 cup)
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 fiske tuz
  • 2 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi (ince rendelenmiş)
  • 120 gr. sıvı yağ mısır (Yarım cup)
  • 180 ml. portakal suyu (3/4 cup)
  • 1 paket vanilya veya 1 tatlı kaşığı vanilya ekstresi
  • Yarım tatlı kaşığı krem tartar (cream of tartar- aktarlarda bulabilirsiniz)

YAPILIŞI
  1. Yumurta sarılarını ve beyazlarını ayırın. Elinizde 6 yumurta sarısı 7 yumurt akı olacak.
  2. Un, kabartma tozu, tuzu eleyin ve bir karıştırma kabına alın. Şekerin 50 gr. kadarını ayırıp 250 gr. şekeri ve portakal kabuğu rendesini un karışımına karıştırın. Karışımın ortasını çukurlaştırıp içine yumurta sarılarını, sıvıyağı, portakal suyu ve vanilyayı ekleyin; mikser ile 1 dk. kadar çırpın. 
  3. Diğer tarafta bir karıştırma kabına yumurta aklarını alın ve karışıncaya kadar çırpın. İçine krem tartarı ekleyip (soft peaks foam) yumuşak tepecikler oluncaya kadar çırpın. Sonra 50 gr. (1/4 cup) şekeri ekleyip (stiff peaks foam) sert tepecikler oluncaya kadar çırpın. 
  4. Yumurta akı karışımını unlu karışıma üç parça halinde ekleyip spatula veya tahta kaşıkla katlar gibi karıştırarak yağlanmamış ortası delik 25 cm. çapındaki kek kalıbına (Tube Pan) dökün.
  5. Önceden 170 C'de ısıtılmış fırında 55-60 dk. pişirin.
  6. Fırından aldığınız keki bir şişe veya benzeri bir alet üzerinde ters şekilde 1 saat kadar tutun. Sonra kalıbından dikkatlice çıkarın (Gerekirse bıçak yardımıyla kenarlarını kek kalıbından ayırın).
  7. Servis tabağına yerleştirin. Kahve veya çay ile birlikte yemenin keyfini çıkarın.
***Kekin dokusunun pamuk gibi hafif ve uçuş uçuş olmasından dolayı hava almadan saklanırsa 3-4 gün tazeliği ve tadı değişmiyor. 






52 yorum:

  1. offffffffffffffffffffffffffffffffffffff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bunları tatmak için buralara gelmen gerekiyor:))
      Teşekkürler:)

      Sil
  2. Elinize sağlık nefis görünüyor :)Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık. maşallah süper kabarmış.

    YanıtlaSil
  4. Vuuuhuuu bu nasil kek boyle.Ben İtalaya da yilbasinda buna benzer kek gormustum kus gibi hafif .Yilbasinda ailece tuketiliyormus.Sanirim ondan.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Hay Maşallah! Nasıl da güzel görünüyor.
    Benim çekindiğim tek kek. Ama bir o kadar da yapıp yemek istediğim.
    Ellerinize sağlık, muhteşem görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle kekin ismine vuruldum! Ne romantik, ne hoş bir isim:) Hemen not aldım, bugün mutlaka pişireceğim. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık canım. Bu keki ben de bu hafta yaptım ölçüler birebir aynı, ben üzerinin sosunu da yapmıştırm. Gerçekten tadı enfes, yumuşacık bir kek. Harika kabarmış. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şifon kek Kalıbını nereden aldınız.öğrenebilir miyim lütfen

      Sil
  8. krem tartar kullanılmasa olur mu acaba
    muhteşem olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krem tartar yumurta beyazını birbirine bağlıyor.
      Bulamazsan birkaç damla limon suyu kullanabilirsin ama ben o şekilde hiç denemedim.

      Sil
  9. bayıldımmmmmmm çok güzel görünüyor :) afiyet olsun size

    YanıtlaSil
  10. denedim çok güzel oldu elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. ben denedim. fakat keki şişe üzerine soğuması için çevirdiğimde kısa sürede kek kalıptan ayrıldı. tabana yapışıp uzaması gerekiyordu. bunda bir püf nokta var mı acaba? kalıbı yağlamamak mı lazım?

    YanıtlaSil
  12. bu tarifi denedim. fakat keki şişe üzerine ters çevirdikten kısa süre sonra kek kalıptan ayrıldı. tabana yapışıp uzaması gerekiyordu. bunda bir püf nokta var mı acaba? kalıbı yağlamamak mı lazım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nehize hn merhaba,
      Kalıbı kesinlikle yağlamıyorsunuz.
      Mutlaka dikkat ediniz.Kalıbı yağlamadan tekrar denerseniz eminim istediğiniz gibi bir sonuç elde edeceksiniz.
      Sevgiler:))
      Tekrar

      Sil
    2. Eger kalibi yaglarsaniz kabarmwsina engel olursunuz kabarmaya calistikca yag geri iter engel olur

      Sil
    3. Kalıp yağlanmayacak sevgiler

      Sil
  13. Bu guzel.tarifi paylastiginiz icin tesekkur ederim. Denedim cok guzel oldu,uzerine biraz cikolatali sos yaptim.ellerinize,emeginize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de ellerinize sağlık, afiyet olsun sevgiler...

      Sil
  14. Cok lezzetli bir tarif.
    Paylasiminiz icin tesekkur ederim. Denedim cok guzel oldu.cikolta sos yaptim uzerine biraz. Elinize emeginize saglik

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,

    Zaman zaman hafif çökme oluyor...sebebi ne olabilir acaba? bişiyor güzel...ter çevirip soğutuyorum..sorun yok...kalıbın üzerinde değil de dipte kalan yüzeyinde çökme neden kaynaklanıyor olabilir ? çok teşekkürler,ellerinize sağlık...
    ilkay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaaa İlkaycım:)))
      Alt tarafta kalan kısımda bazen çökme olabiliyor.Normal birşey.
      Kalıbının çapı 25 cm. değil mi?
      Küçük ise ondan da kaynaklanabilir.
      Ellerine sağlık, ve 2016 nın sana ve bütün dünyada sağlık, huzur, başarı ve barış dolu bir yıl olarak geçmesini diliyorum. Sevgiler:)) Pırıl.

      Sil
  16. Pırılcığım çok çok teşekkür ediyorum...Çok mutlu, keyifli , huzurlu bir yıl diliyorum
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  17. Yaptım harfi harfine enfes oldu ama bir gecede bitti çok çok teşekkür ederim beni yaniltmadiniz

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş ellerinizi sağlık fakat ben yumurta sevmeyen birisi olarak ke
    klerde yumurta kokusu alıyorum acaba yumurta tadı ve kokusu hissediliyor mu altı yumurta azda değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hassasanız birşey diyemeyeceğim. Buradaki ölçüler tam tutuyor. Yumurta miktarı kalıp ve diğer malzemeler için fazla değil.

      Sil
  19. Merhaba bu kalıbı nereden bulabilirim ve Türkiye de krem tartar nerelerde satılıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABALAR,
      BU İKİ PARÇA ŞİFON KEK KALIBINI AMERİKA'DAN ALMIŞTIM.
      BENZERİNİ TEK PARÇA OLARAK PAŞABAHÇE MAĞAZALARINDAN BULABİLİRSİNİZ.
      KREM TARTARI AKTARLARDA BULABİLİRSİNİZ.

      Sil
    2. Merhabalar,Paşabahçedeki şifon kek kalıbı tek parça görünüyor.Migrosta touch me marka kek kalıbıda aynısı yalnız tek parcalı.Bu durumda kalıbın altını yaglamazsak kek cıkmaz,yapışır,yaglarsak ters cevirirken kek düşebilir diye düşünüyorum.Ne yapmalı acaba?

      Sil
  20. merhaba
    bu kekin kalıbını Türkiyede nereden satın alabilirim

    YanıtlaSil
  21. merhaba
    bu kek kalıbını Türkiyede nereden satın alabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABALAR,
      BU İKİ PARÇA ŞİFON KEK KALIBINI AMERİKA'DAN ALMIŞTIM.
      BENZERİNİ TEK PARÇA OLARAK PAŞABAHÇE MAĞAZALARINDAN BULABİLİRSİNİZ.

      Sil
  22. Şişe üstünde ters çevirmeyi biraz açar mısınız anlayamadım

    YanıtlaSil
  23. Şişeye çevirmek ne demek hanımefendi anlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keki kalıbıyla birlikte ters çeviriyorsunuz; kalıbın orta deliğini şişeye oturtuyorsunuz.
      Böylece kekin yüzeyi hiçbir yere değmeden soğuyor. Böylece kek pamuk gibi bir dokuya sahip oluyor. Fotoğrafları dikkatli incelerseniz fırından çıkmış sıcak kek, kalıbıyla soda şişesi üzerinde durmaktadır.

      Sil
  24. kek yere düşmüyormu soda şişesine takıldıktan sonra kopma ve yere düşme olur diyorum..acaba yanlışmıyım biri açıklasın lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özden Hanım mrb,
      Dikkatli çevirir ve kalıba dokunmazsanız düşmüyor, ama tereddütünüz varsa kenarını başka malzemelerle destekleyebilir; ters çevrilmiş kalıbı duvar veya kavanozlardan yararlanarak sıkıştırabilirsiniz.

      Sil
  25. Merhaba; malzemelerde gram olarak şeker undan daha fazla oradan verilmiş ama cup olarak tam tersi. Biraz kafam karıştı. Hangisini baz almalıyım?

    YanıtlaSil
  26. Ben yapınca biraz çökme oluyor. Bunu nasıl engelleyebilirim?

    YanıtlaSil
  27. Ellerinize sağlık,nefis görünüyor,mutlaka denemeliyim.

    YanıtlaSil
  28. Ölçüye uyunca başarılı oldum ilk seferde.Evdekiler çok beğendi .ters çevirmemle beraber düştü ama birşey olmadi.ben hafif bir yumurta kokusu alıyorum vanilya 2 paket kullanilabilir.Acaba kuru meyvelerle yapsaksak yone böylr kabarir mi?tarif için teşekkürler pasabahçenin kalibi da müthis...

    YanıtlaSil
  29. Resim o kadar baştan çıkarıcı ki, üşenmedim ve Paşabahçe'den dediğiniz kalıbı aldım. Sonra Üsküdar'daki bir aktardan krem tartarı da buldum. Ve Şifon keki denedim... tarifi bire bir uyguladım... Sonuç mükemmel !!! Bu tarif için çokk teşekkür ederim... Diğer tariflerinizi de güvenle uygulayacağım.

    YanıtlaSil
  30. Denedim ve sonuç mükemmel!!! Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. Resim o kadar baştan çıkarıcı ki, üşenmedim ve Paşabahçe'den dediğiniz kalıbı aldım. Sonra Üsküdar'daki bir aktardan krem tartarı da buldum. Ve Şifon keki denedim... tarifi bire bir uyguladım... Sonuç mükemmel !!! Bu tarif için çokk teşekkür ederim... Diğer tariflerinizi de güvenle uygulayacağım.

    YanıtlaSil
  32. Merhaba kek kalıbını nereden aldınız? Uzun zamandır internette bakıyorum bulamadım. Teşekkürler, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  33. Merhaba krem tartar be bilmiyorum ama kibrista bulamam diye dusunuyorum olmassa nasil bi sonuçla karşilaşirim denememde sakınca olurmu

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...