Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Eylül 2014 Salı

ET KÖFTELİ PATATES

Hanımlar hayatınızı kolaylaştırmak istiyorsanız, mutlaka ve mutlaka planlı ve hazırlıklı olmalısınız. Genellikle et köftesi, börek gibi yiyecekleri hazırlayıp derin dondurucuda bulunduruyorum. Hepimizin çeşitli uğraşları, koşuşturmaları var. Yoğun tempo içinde ne olursa olsun akşama yenecek yemek için bir plan yapmamız gerekiyor. İşte size bildiğiniz, can kurtaracak bir yemek çeşidi. Et köftelerini önceden hazırlayıp derin dondurucunuza yerleştirin. Eve geldiğinizde dilediğiniz kadarını biraz pişirin; üzerine elinizde biber, sarımsak, domates gibi ne varsa bir de bir kaç tane patates koyun. Hepsini pişirin. İsterseniz yanına bir de makarna veya pilav yapın. Salatanızı hazırlayıncaya kadar akşam yemeğiniz hazır olsun.


MALZEMELER

Et Köfteleri İçin:

  • 500 gr. kıyma (dana veya dana-kuzu karışık)
  • 1 adet küçük boy soğan
  • 1 adet yumurta
  • 2 dilim tost ekmeği
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı
  • 2 tatlı kaşığı karabiber
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım çay kaşığı karbonat 

         * * * * * * * * * *

  • 3 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 4-5 diş sarımsak
  • 2 adet domates
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • Karabiber
  • Tuz
  • 3 kaşık tereyağı

YAPILIŞI

  1. Soğanı rendeleyin. Tost ekmeğini rondoda çekin, un gibi olsun.
  2. Kıymayı bütün malzemelerle karıştırıp iyice yoğurun. Buzdolabında 20-30 dk. dinlendirin. 
  3. Birer parça alıp yuvarlayıp avuç içi büyüklüğünde köfteler yapın. Teflon veya döküm tavada et köftelerini 4 yemek kaşığı su ve 3 yemek kaşığı tereyağ ile pişirin.  
  4. Üzerine sarımsak, yeşil ve kırmızı biber ve domatesin yarısını koyun. Patatesleri halka doğrayıp üzerine yerleştirin. Kalan domatesleri de halka halinde patateslerin üzerine yerleştirin.
  5. 1 bardak suya 2 kaşık domates salçası, 1 tatlı kaşığı karabiber ve biraz tuz karıştırıp hepsinin üzerine dökün. Orta ateşte patatesler pişip suyunu çekinceye kadar pişirin. Yemek biraz dinlenince üzerine karabiber ekeleyip servis yapın. 









3 yorum:

  1. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil
  2. Geç vakit eve geldiğinde buzlukta bekleyen köftenin varlığı insanı müthiş rahatlatıyor canım, çok haklısın :))
    Ben genellikle fırına atıyorum ve o arada salata, pilav yada makarna ne istiyorsa evdeki garfield'lar :)) onları pişiriyorum. Tencere' de pişirmekte çok lezzetli oluyor ellerine sağlık canım.
    Sevgiler, iyi haftalar dilerim...

    YanıtlaSil
  3. Komşu Romania anunturi gratuite den selam. tariflerinizi hep deniyor sizi takip ediyorum. tamam çok zaman başarim yok, Ben cok yapti Turk yemekler, ama olmuyor sizin resimler gibi ((( … tad bazen iyi bazen kotu, ama yapacak bir gun ben perfect. Tesekkur ederim emekleri icin. ben cok bakiyor senin ve baska site yemek tarifleri. anunturi gratuite olarak verecek tum Romania. Multumesc din inima Turcia byeee.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...