Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 Ekim 2013 Perşembe

NUTELLA'LI CHEESECAKE



Pembe prenses yeğenim Talya'nın yaşgününe yaptığım cheesecake'in üzerini hepimizin sevdiği Nutella ile kapladım. Nutella sevdalısı Talya sürpriz pastayı görünce çok heyecanlandı ve sevindi. Tadının lezzeti hala damaklarımızda kalan Nutella'lı Cheesecake'i denemelisiniz.
Bu tarifimi yayınlamakta geciktim aslında. Uzun yaz günlerinde bir iftar yemeği sonrası Talya'nın sürpriz yaşgünü için çabucak yapılmış bir kutlama pastası oluverdi. 


İyi ki doğdun Talya!!!
.

Cheesecake'i sade pişiriyor, üzerine nutella ve bitter çikolata karışımı bir sos döküyorsunuz. Çikolata ve Nutella tutkusu olanların damak zevkine çok uyan bir cheesecake yapmış oluyorsunuz.

MALZEMELER

(Ölçüler 24 veya 26 cm. çapında kelepçeli kalıp içindir)

Tabanı İçin:
  • 1,5 paket Eti Burçak 
  • 120 gr. tereyağ
  • 3-4 yemek kaşığı kavrulmuş ve iri dövülmüş badem veya fındık
İçi İçin:
  • 750 gr. labne peynir (İçim labne)
  • 4 adet büyük boy yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 100 gr. krema
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 paket vanilya
Üzeri İçin Nutella Sos
  • 5-6 yemek kaşığı Nutella
  • 50 gr. bitter çikolata
  • 100 gr. krema
YAPILIŞI
  1. Bütün malzemeler oda sıcaklığında olmalıdır.
  2. Labne peynirinin suyunu süzün. Gerekirse suyunu gidermek için ince bir süzgeçte 15 dk. bırakın. 
  3. Kelepçeli kalıbın dışını önce streç, sonra alüminyum folyo ile kaplayın. İç tabanına yağlı kağıt yerleştirin.
  4. Bisküvileri rondoda un gibi çekin. 
  5. Bir karıştırma kabında bisküviler, fındık ve erimiş tereyağını karıştırın. Hazırladığınız kalıbın tabanına yerleştirin. Üzerini kaşık ile düzeltin. Buzdolabında bekletin.
  6. Labne peyniri mikser yardımı ile çırpın. Üzerine şekeri dökün ve kaynaşıncaya kadar çırpmaya devam edin. 
  7. Yumurtaları teker teker peynirli karışıma ekleyip karışacak kadar karıştırın. Fazla karıştırmayın. 
  8. Un, nişasta ve vanilyayı karışıma ekleyin. Peynirli karışımı buzdolabında beklettiğiniz bisküvilerin üzerine dökün. 
  9. Cheesecake kalıbından daha büyük bir tepsinin içine koyun. Büyük tepsiye biraz sıcak su dökün. Sıcak su kalıptan cheesecake'e geçmemesi için dikkat edin. Derinliği 1-2 cm olacak kadar su yeterlidir. Cheesecake'i suyun içinde pişiriyoruz. 
  10. 220 C'de ısıtılmış fırında önce 20 dk., sonra fırın ısısını 100 C'ye indirerek toplam 1 saat 20 dk. kadar pişirin.
  11. Fırının ısısını kapatın; cheesecake'i ılıyıncaya kadar fırının içinde tutun. Daha sonra fırından alın.
  12. Sos için, krema, Nutella ve çikolatayı ocakta kısık ateşte karıştırın. Hepsi iyice karışınca ocaktan alın. Sosu arada karıştırarak ılımaya bırakın.
  13. Cheesecake'i buzdolabında en az 8 saat bekletip üzerine soğumuş sos döküp servis yapın. 







24 yorum:

  1. bayılırım cheesecake, sizinki de çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Sonrada yemeye kıyamıyoruz.. Ohhh afiyet olsun..İyi güzel sağlıklı yaşlar..

    YanıtlaSil
  3. Çok severim cheesecake i. Çok güzel görünüyor. Talya ya nice güzel, sağlıklı yaşlar.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Özellikle orta tabaka mis mis ellerinize sağlık.Böyle bir güzelliğe yalnız bakılıp geçilmez...selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Nutella ve cheesecake adi bile yetti bu tarifi sevmem icin pirilcim harika emegine saglik

    YanıtlaSil
  6. Gece Gece bu bloga girmemeliydim, gidip dolaba saldıracağım şimdi, ellerinize sağlık. Ne güzel oldu da keşfettim blogunuzu :)

    YanıtlaSil
  7. iyi ki bana yorum bırakmışsınız da,böyle güzel bir siteden haberim olmuş :) herşey çok güzel gözüküyor,merakla ve keyifle diğer tariflerinizede bakacağım şimdi

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Çok canım çekti yahuuu :) Aldım bakalım tarifi,denemeli yakın zamanda.

    YanıtlaSil
  9. muhteşem görünüyor, bayıldııım, en kısa zamanda denemek lazım, ellerinize sağlık pırıl ablacım...

    YanıtlaSil
  10. benim gibi suya koyamaya üşenip altında su dolu bir kap olsa yeter demeyin. sonrasında ortasında koca bir çatlakla keke hüzünlü gözlerle bakakalmak da var...neyse ki sos üzerini kaplıyor...

    YanıtlaSil
  11. Harika görünüyor ellerinize sağlık bu pastanın üstündeki mumları nereden bulabilirim ve fiyatı ne kadar???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mumlar yurtdışından hediye olarak gelmişti.
      İstanbul Eminönü'de sanırım bulabilirsiniz.

      Sil
  12. Ya bişey sorabilir miyim :) Un ve nişastayı hangi aşamada koydunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğbacım merhaba,
      Un ve nişasta vanilya ile birlikte ekleniyor.
      Gözümden kaçmış. Şimdi gerekli düzenlemeyi yaptım.
      Teşekkürler ve sevgiler:))

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Ya süper oldu bu :) Tarif için çok teşekkürler, annemden misafirleri için sipariş aldım bu akşam bir daha yapacağım :) :)

      Sil
    4. Tubacım biraz geç ama cevap vermek istedim.
      Canım sen ne kadar beceriklisin, ellerine sağlık.
      Bravo!!!
      Bu arada yeniyılınızı da kutluyor bütün ailene başta sağlık, saadet, mutluluk ve başarı getirmesini dilerim:)) Sevgiler:))

      Sil
  13. elinize sağlık çok güzel görünüyor, yalnız kalıbı kaplama kısmını anlamadım, bu fırına giriyor önce strec sonra alüminyum folyo ile kaplama demişsiniz daha detaylı anlatabilir misiniz bu kısmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Eminecim çok geç gördüm:(( Özür cnm.
      Evet doğru okudun. Önce streç, sonra folyo ile kaplıyorum. Fırında hiçbir aksilik (yapışma, erime) yaşamadım. Streç kalıba yapıştığı için cheesecake daha korumalı pişiyor, o yüzden kullanıyorum. Sevgiler cnm:))

      Sil
  14. merhaba,
    kalıbı önce streç sonra alüminyum folyo ile sarın demişsiniz? Fırına verince erime olmuyor mu?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,

    Kalıbı önce streç film ile sonra alüminyum folyo ile kaplayın demişssiniz. Fırına girince ısı ile birlikte streç film kalıba yapışmıyor mu? ve sadece dış kısmını su geçirmesin diye mi kaplıyoruz?

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,

    Kalıbı önce streç film ile sonra alüminyum folyo ile kaplayın demişssiniz. Fırına girince ısı ile birlikte streç film kalıba yapışmıyor mu? ve sadece dış kısmını su geçirmesin diye mi kaplıyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Özgecim çok geç gördüm:(( Özür cnm.
      Evet doğru okudun. Önce streç, sonra folyo ile kaplıyorum. Fırında hiçbir aksilik (yapışma, erime) yaşamadım. Streç kalıba yapıştığı için cheesecake daha korumalı pişiyor, o yüzden kullanıyorum. Sevgiler cnm:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...