Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Ağustos 2014 Perşembe

ŞEFTALİ MARMELATI


Bu hafta blogumda Şeftali haftası oluyor. 
Şeftali ile neler yapılır? Kışa neler nasıl saklanır? TIK TIK TIK. Salatadan kışlık kompostoya kadar herşey yapıyorum. 
Çok sevdiğim şeftaliyi kolay ve pratik şekilde hiç bekletmeden marmelat olarak pişirdim...ama az şekerle. Büyüklerimizin ölçülerini biraz değiştirdim. Hafif ve meyve dolu mis kokulu marmelatım sabah kahvaltılarında sizleri bekliyor. İçinde ne olduğunu bildiğiniz doğal sağlıklı marmelatları sofralarınızda bulundurun.

MALZEMELER
  • 1,5 kilo şeftali
  • 3 su bardağı şeker
  • 2 tatlı kaşığı limon suyu veya 2 parça limon tuzu
YAPILIŞI
  1. Şeftalileri yıkayın ve kabuklarını soyup rendeleyin.
  2. Üzerine şeker ekleyip geniş bir tencerede orta ateşte kıvam alıncaya kadar pişirin.
  3. Pişmeye yakın limon suyu veya limon tuzunu ekleyip bir kaç taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alın.
  4. Soğuduktan sonra temiz ve kuru kavonoza yerleştirip buzdolabında tutun.

*1,5 kilodan 1 kavanoz ve bir küçük kase şeftali marmelatı oluyor.








2 yorum:

  1. Sabah sabah tam kahvaltıya otururken gördüm ben de gittim dolaptan şeftali aldım bir tane onu yiyorum kahvaltı niyetine. :)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba

    benim şeftali reçelim buzdolabında olmasına rağmen üzerinde küf oluştu sebebi ne olabilir bilgi verirseniz çok sevinirim.
    Sevgiler Şeyda

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...