Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Şubat 2015 Pazar

LEOPAR KALP KURABİYE


Değişik, sevimli ve Sevgililer Günü'ne de uyan bu kurabiyeleri Füsun arkadaşımın sayfasında gördüm. Kalp kalıplarımla bu kez Leoparlı Kalpler yaptım. Önce beyaz bir servis tabağında çekim yaptım. Sonra kurabiyeleri kırmızı zemine alınca görünümü daha çok beğendim. Leopar ve kırmızı birbirine çok yakışıyor...Benim gibi uğraşmayı, değişik, yaratıcı uygulamaları seviyor ve arıyorsanız, buradaki kurabiyeler tam da size göre...


Üç renk hamurumuz olacak; ve hamurlar leopar görünümünü oluşturacak.
Hadi bakalım buradaki kurabiyeleri yapmaya hazır mısınız ?????


MALZEMELER
  • 125 gr. tereyağ veya margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı buğday nişastası
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • Aldığı kadar un
  • Kakao

YAPILIŞI
  1. Margarin veya tereyağı, zeytinyağ ve pudra şekerini birlikte beyazlayıncaya kadar iyice karıştırın. 
  2. Yumurta, nişasta, kabartma tozu, üzerine sirke dökülmüş karbonatı ekleyip elinizle karıştırın.
  3. Üzerine 1 su bardağı un ekleyip biraz yumuşak bir hamur oluşturun. Hamurun 1/4 kadarını ( yani yarısının yarısı kadarını) bir kenara ayırın. Kalan hamura yeterince un ekleyip yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur meydana getirin.
  4. Ayırdığınız hamura 2 yemek kaşığı kakao ekleyin. Bu hamurun yarısına un ekleyip yumuşak bir hamur yapın. Kalan yarıya önce 2 yemek kaşığı kakao sonra da biraz un ekleyip koyu kahverengi bir hamur elde edin. 
  5. Koyu kahverengi hamuru açın, açık kahverengi hamuru uzun şekilde ortasına yerleştirip rulo haline getirin ve yarım cm. parçalar halinde kesin. (Leopar benek desenleri elde ediyorsunuz)
  6. Beyaz hamuru açıp kakaolu parçaları üzerine yerleştirin ve merdane ile biraz bastırarak açın.
  7. İstediğiniz bir kalıpla (Kalp kalıp kullandım) kesip üzerinde pişirme kağıdı olan tepsiye dizin.
  8. 170 C'de 20-25 dk. kadar pişirin.
Sevgiller Günü için yapabilecekleriniz için burayı TIK TIK'layın.








3 yorum:

  1. Çok güzeller :) ben de bir yerde görüp çok beğenmiştim. Kırmızıyla gerçekten daha hoş durmuşlar.
    Ellerinize sağlık. İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş canım evet biraz uğraştırıcı ama sonuç mükemmel ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...