Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Mart 2013 Pazartesi

AYVALI KUP

Ayvayı hafif tatlı olarak tüketmek ve değerlendirmek için, az şekerli, bol sütlü birer porsiyonluk kuplarda hazırladım. Üzerine kavrulmuş fındık ve çekici komposto taneleri ekledim. Hazırlaması kolay, iştah açıcı görünümdeki kupları elma, armut, şeftali gibi meyvelere de uygulayabilirsiniz.











MALZEMELER
  • 3 adet ayva
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 1 fiske kırmızı gıda boyası
  • 2 adet çubuk tarçın

Muhallebisi İçin:
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 4 yemek kaşığı şeker (isterseniz şekeri fazlalaştırın)
  • 3-3,5 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket vanilya

Üzerinin Süslemesi İçin:
  • Kavrulmuş ve iri çekilmiş fındık
  • Çekilmiş antep fıstığı
  • 6 adet kırmızı kiraz kompostosu

YAPILIŞI
  1. Ayvaları soyun. Boyuna iki parçaya ayırın. Çekirdeklerini ve sert kısımlarını alın. 
  2. Ayvaları bir tencereye alın. Ocakta şeker, sert kısımları, çekirdekleri, gıda boyası ve çubuk tarçın ile birlikte bir miktar su ile yumuşayıncaya kadar pişirin.
  3. Pişen ayvaları birer kişilik kuplara veya kaselere yerleştirin.
  4. Muhallebi için, un, nişasta, şeker ve sütü ocakta devamlı karıştırarak pişirin. 
  5. Ocaktan aldıktan sonra tereyağ ve vanilyayı ekleyip mikser yardımı ile 10 dk. kadar çırpın.
  6. Muhallebiyi kuplardaki meyvelerin üzerine paylaştırın.
  7. Ilıyınca buzdolabında bekletin.
  8. İyice soğuduktan sonra üzerine kavrulmuş fındık, fıstık ve konserve kiraz ile süsleyip soğuk servis yapın.       








18 yorum:

  1. Sunumu çok güzel görünüyor.Eminim tadı da öyledir..Elinize sağlık...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sunumu çok güzel görünüyor.Eminim tadı da öyledir. Elinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir sunum olmuş eminim tadı da çok güzeldir ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Harika bir sunum.Bayildim…Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. mevsimi geçmeden harika bir tatlı olmuş süper görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık, bende yapmıştım bu tatlıdan. Değişik oluyor:)

    YanıtlaSil
  7. Mükemmel görünüyorrr ellerine sağlık canımcım

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık çok güzel bir sunum olmuş:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. İnanılmaz güzel görünüyorlar eminim çok lezzetli olmuşlardır.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Ayvayı çok severim,muhteşem bir sunum yapmışsınız ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    Allahın cc lütfuyla yarattığı Ayva kışın dertlere deva hastalıklara şifa bir meyvadır ve çok tüketilmesi gerekir. Ailemize bolca yedirmenin yollarından biride lezzeti kadar iyi bir sunum sağlamak.Sizde bunu başarmışsınız. Ellerinize sağlık.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  12. Canımcım senin bu kuplarına bayılıyorum resimde çok güzel görünüyorlar.
    aldı lezzetlin lezzetli ayva kulpların.
    mmmmmmmm nefis :)))

    YanıtlaSil
  13. Ben buna bayıldım,nasıl bir sunumdur bu
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. Canım tarif şahanede sunum, bardaklar daha da muhteşem. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. eksik kup varsa ben aldım ,ellerine sağılık,çok güzel görünüyorlar canım.

    YanıtlaSil
  16. eline sağlık canım nefis sunumuyla çok leziz görünüyor..

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Pırılcım yaa fırsat buldukça bloğunu bakıyorum nefisss tatlarla dolu bu tarife de bittim ellerine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...