Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 Mart 2013 Perşembe

MUZLU KEK

Sadece 3 dk. çırpılan bir kek yapmak ister misiniz? 
Elimdeki muzları kek yaparak değerlendirdim. Potasyum dolu, stres giderici, hafif, çabucak yapılan bir kek oldu. İçine ceviz, fındık gibi eklemeler yaparsanız da bol vitaminli bir kek elde edebilirsiniz. Bu bahar aylarında kaloriden kaçındığım için sadece muz kullandım. Özellikle okul çağındaki çocuklar için bu harika mis gibi muz kokulu potasyumlu keki öneriyorum, deneyin.


MALZEMELER
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağı un + 2 yemek kaşığı un
  • 1,5 su bardağı şeker (2 kaşık eksiltebilirsiniz)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartmatozu
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1 fiske tuz
  • 1 su bardağı dolusu ezilmiş muz (yaklaşık 3 adet)
  • 3/4 su bardağı ekşitilmiş süt (1 yemek kaşığı sirke veya limon suyu eklenmiş)
  • 1/2 su bardağı tereyağ veya sıvıyağ
  • (İsterseniz 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz)

YAPILIŞI
  1. Bütün malzemeler oda sıcaklığında olmalıdır. Buzdolabında olan malzemeleri en az 1 saat önce buzdolabından alın. Fırını 170 C'de ısıtın.
  2. 27,5 cm. x 7 cm. x 10 cm. ölçülerindeki uzun ekmek kalıbını yağlayın. 
  3. Ilık süte 1 kaşık limon suyu veya sirke ekleyip 20 dk. bir kenarda bekletin.
  4. Kuru malzemeleri bir kaba eleyin.
  5. Üzerine ezilmiş muz, ekşitilmiş süt, ve yağı dökün.
  6. Mikser ile düşük ayarda ancak karışacak kadar karıştırın.
  7. Yumurtaları ekleyin ve orta hızda 2 dk. çırpın.
  8. Kek hamurunu spatula ile kalıba yerleştirin.
  9. 170-175 C'de ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dk. üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Fırın farklılıkları olabileceği için kürdan ile kontrol etmeyi ihmal etmeyin.








14 yorum:

  1. bayağıdır aklımda olan bir kek aslında uygun bir tarif bulamıyordum sizinki harika görünüyor çocuklarım içinde bizim içinde harika bir kek olacak.Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. O kadar çok sevindim ki tarifinizi görünce.Evdeki yenmeyen muzları değerlendirmek istiyordum dünden beri .Çok iyi denk geldi.Elinize sağlık.Bu akşam yapacağım.Size yazarım yorumları...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Muzlu keklere bayiliyorum. Muzlu birsey yaparken butun ev harika kokuyor... Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım çok lezzetli olduğu belli kekinin:)Muzlu kek hiç denemedim ama deneyeceğim bende..neden ekişitilmiş süt kullanıyoruz merak ettim??Kabarmayı sağlamak içinmi??Eğer kabarmayı sağlamak içinse bütün keklerimizde kullanabilirmiyiz bu yöntemi??Bilgilendirirsen seviniririm..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. lezzetyolculugu ,
    satush,
    Julia,
    :::ZEYNO'NUN MUTFAĞI:::,
    Muz keke çok yakışıyor ve kokusu cidden keki dayanılmaz kılıyor.Evdeki muzları değerlendirmek için ideal.
    Zeynocum, tarifim annemin pasta kitabından bir kaç değişimle oluşturduğum tarif. Orada sütün ekşitilmesi öneriliyor. Yurt dışından bir tarif olunca, bence kolay kabarmayı ve lezzetini arttırmayı sağlamak için olduğunu düşünüyorum. Senin için araştıracağım, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. merhabalar.çok güzel bir blogunuz var, zevkle izlemeye alıyorum. kek harika görünüyor.ellerinize sağlık. Kararmış muzlar var mutfakta, bu tarifi bekleyen. hemen deneyip paylaşacağım. sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Sevcan ilgine ve beğenilerine teşekkürler.
    Sonucu merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  8. Benim için yeni ve değişik bir kek tarifi. Ellerinize sağlık. Bence de denemek gerekir. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Keki dün akşam yaptım.Çok güzel oldu.Oğlum üzerine damla çikolatalardan da serpti.Tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık..
    muzlu kekin dokusunu çok seviyorum:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Senin ve oglunun ellerine saglik. Cikolata da muzlu keke cok yakismistir.
    Afiyetler olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. yanına ben kahve de isterim canım,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  13. diğer kekleriniz gibi bu tarifide denicem sonuç garantili eminim yalnız denemeden önce yumurtalar en son ekleniyor dimi?

    YanıtlaSil
  14. Kesinlikle en son eklenecek ve 2 dk. dan fazla cirpmayin
    Sonucu merakla bekliyorum, kolay gelsin:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...