Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Mart 2013 Çarşamba

KAZANDİBİ

Bazı kişilerin elinin kıvamı, gözünün ayarından mı, bilmiyorum yaptıkları yemeği, tatlıyı tam kıvamında usulünce yaparlar. Aynı tarifi siz yapsanız da kıvamı tam tutturamazsınız, olmaz işte. Yıllar önce 1-2 kez kazandibi denemem olmuştu. Yapmıştım da sevgili Nafiye Abla gibi tutturamamıştım. Kazandibinin ustası Nafiş bizzat bize gelerek tatlıyı pişirdi. Mutfağımızı tatlı bir yanık muhallebi kokusu sardı. Ertesi gün tatlıyı kesip çevirdiğimizde görünümü ve tadı usta elinden çıktığını belli ediyordu. 


 Kazandibinin yanına sade dondurma eşlik etmeli.


Kazanbidiyi bahar davet yemeğim için yaptım.

MALZEMELER
  • 3 kilo süt (gerekirse 1 su bardağı ekleyin)
  • 2 servis kaşığı dolusu nişasta
  • 3 servis kaşığı dolusu pirinç unu
  • 3 - 3,5 su bardağı şeker
  • 2 paket vanilya 

YAPILIŞI
  1. Süt, nişasta, pirinç unu ve şekeri ocakta devamlı karıştırarak kaynatın. Bir kaç taşım kaynattıktan sonra vanilyaları ekleyin. Mikser ile 5 dk. çırpın.
  2. 38 cm. çapındaki bir ince alüminyum tepsinin tabanını su ile ıslatıp muhallebiyi içine boşaltın.
  3. Çok kısık olmayan ocakta, tepsiyi 2-3 dk. aralıklarla çevirerek muhallebinin tabanını yakın. 
  4. Bu işlem yaklaşık 35-40 dk. sürer.
  5. Tabanını iyice yaktıktan sonra ocaktan alın ve soğuyunca buzdolabına alın.
  6. En az 6 saat tercihen 1 gece buzdolabında bekletin.
  7. Ertesi gün su ile ıslatılmış bıçak ile kesin. Su ile ıslatınmış ucu keskin bir mala ile tabanını kazıyarak bir dilim alın ve ters çevirerek tabağa yerleştirin.
  8. İsterseniz aralarına yeşil antep fıstığı veya tarçın serperek sunun. Yanında sade dondurmayı mutlaka bulundurun.

Pirinç ununu yarım saat çok az su ile ıslatırsanız muhallebi daha özlü olur.








13 yorum:

  1. Hıııım kokusunu aldım mis.Lezzetinden çatlamış.Ellerinize sağlık.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. Çok severim.Hele de yanında dondurmayla. Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. elıne sağlık sabır ısteyen bır ıs

    YanıtlaSil
  4. Severek yiyenlerdenim :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok severim sütlü tatlıları ellerinize sağlık nefis bir görüntüsü var :)

    YanıtlaSil
  6. Pırılcım süper omuştu,bayıldık..ellerinize sağlık hepinizin..sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık..
    benimde başarısız bir denemem olmuştu tarifinizi yarım ölçü denemeyi düşünüyorum inşallah yapabilirim:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Harika, gerçekten çok başarılı görünüyor, ellerinize sağlık. Nasılda güzel afiyet olmuştur dimi :))

    YanıtlaSil
  9. Çokkk seviyorum yaa bu tatlıyı hele senin elinden lezzetini düşünemiyorum ellerine sağlık mutlu hafta sonları hayırlı Cumalar

    YanıtlaSil
  10. Süper den daha süper bir kelime varmı ki. İşte bu kazandibi onu hak ediyor. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. daha onceki basarisiz denemelerimden bahsetmek istemiyorum :) ins..sizin tarifinizle yapacagim zira en sevdigim en ozledigim tatlardan kazandibi...ellerinize saglik gercekten cok guzel gorunuyor..sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Pırıl,

    İadeyi ziyarete gelmiştim ki enfes bir tatlıyla karşılaştım.
    Ustanın da senin de ellerinize sağlık.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  13. Nefis görünüyor, ki bu üst görüntüsüdür beni kazandibini sevmeye iten :) Yoksa çok aram yoktur sütlü tatlılarla. Ama bu görüntüyü vermek zor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...