Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Mayıs 2013 Perşembe

MEYVELİ ÇİKOLATA SOSLU FRİGO

Havalar ısınmaya başladı. Sıcakta buz gibi tatlılar yemek istiyoruz. Buzlukta tutulabilen ve önceden hazırlayıp sunabileceğiniz eskilerin dondurması FRİGO yapabilirsiniz. Ben meyve tadını sevdiğim için kuru meyveler ve fındık, fıstık eklemesi yaptım (ama kızım sevmedi). Klasik kakaolu tat sevenlerdenseniz, sadece muz ekleyin, sakın başka meyve eklemeyin. 
Siz bana aldırmayın; daha doğrusu zevkiniz keyfiniz nasıl isterse onu yapın, o kadar...



MALZEMELER
  • 2 paket toz kremşanti
  • 2 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 paket kakaolu bisküvi (Eti Kakaolu)
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 adet muz
  • 4 yemek kaşığı kuru meyve (küçük doğrayın)
  • 1 adet portakal kabuğu rendesi veya portakal kabuğu reçeli
  • 3 adet yumurta sarısı
  • 3 adet yumurta akı
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı kavrulmuş iri doğranmış fındık, antep fıstığı
Üzeri İçin:
  • 1 paket çikolata sos (Dr. Oetker)
  • 2 su bardağı süt

YAPILIŞI
  1. Kuru meyveleri biraz suda bekletin. Varsa fazla suyunu süzün.
  2. Yumurta sarılarını şeker ve vanilya ile iyice çırpın.
  3. Yumurta aklarını 1 fiske tuz ile çırpın. 
  4. Krem şantiyi soğuk süt ile iyice çırpın. Kakaoyu ekleyin.
  5. Yumurta sarısı karışımını ve yumurta akını krem şantiye karıştırın.
  6. İçine iri parçalanmış bisküvileri, fındık- fıstığı, küçük doğranmış muzu, portakal kabuklarını ve kuru meyveleri ekleyin.
  7. Derin bir kalıbı streçle kaplayın. hazırladığınız karışımı içine dökün. Derin dondurucuda bekletin. (Uzun dikdörtgen bir kalıp daha uygundur)
  8. Çikolata sosunu üzerindeki tarife göre hazırlayın ve parçacıklar olmaması için devamlı karıştırarak soğumasını sağlayın.
  9. Servisten önce kalıptan alın. Üzerine çikolata sosu dökün. 
  10. Zevkinize göre fındık fıstık, meyve veya rendelenmiş çikolata ile üzerini süsleyin ve bekletmeden servis yapın.






21 yorum:

  1. Pelin Akı Emeksiz2 Mayıs 2013 00:40

    Şahane görünüyor , deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Nefis gözüküyor, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Pırıl'cım günaydın frigo nefis ben daha farklı yapıyorum bu halide enfes ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. yaz için nefis bir tatlı olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Pelincim teşekkürler:))
    Endless teşekkürler:))
    Deryacım, aslında ben eklemeler yaptım. Yoksa yumurta eklenmiyor. Yumurta daha köpük gibi yaptığından ekledim. Bir dahaya klasik olanı yapacağım. Sein tarifin de çok güzel deneyeceğim.
    mutfağa buyrun teşekkürler, ve hepinize sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. pırıl ablacım şahane bir tatlıya benziyor, yapması da çok kolay, ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  7. Allahım bu nasıl lezzettir böyle.enfes görünüyor.ellerinize sağlık.tam benlik.

    YanıtlaSil
  8. Son derece güzel olmuş.. Tarifini bilmiyordum sayende öğrendim. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. blogunuz çok hoşuma gitti başarılarınızın devamını dilerim sizi takibe alıyorum iyi günler dilerim abduko

    YanıtlaSil
  10. Çok leziz duruyor :) Ben de böyle donmuş tatlıları çok seviyorum. Frigoyu ilk kez duyuyorum. Deneyeceğim uygun bir zamanda. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Yaza yakışır bir lezzet olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Üstüne fıstık pek yakışmış. Havalar ısındıkça böyle tarifler çok aranacak.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. çok lezzetli görünüyor, meyve ve çikolata uyumunu çok severim zaten. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Çok severim kuzum sende harika yapıyorsun eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
  15. Sunumuyla,görüntüsüyle muhteşem olmuş canım ellerinize sağlık.İyi bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  16. ohoho, bu ne. bomba bomba :) sıcaklar zaten en çok soğuk tatlılar yenebildiği için seviliyor bence :)

    YanıtlaSil
  17. Tam zamanı.
    Buz gibi, nasıl güzel yenir.
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. merhaba tarif cok hoş görünüyor yapmak istiyorum fakar içindeki çiğ yumurtalar beni korkutuyor kokmuyor mu acaba??

    YanıtlaSil
  19. merhaba tarifiniz çok hoş yapmak istiyorum fakat içindeki çiğ yumurtalar beni korkutuyor acikçası kokmuyor mu acaba??

    YanıtlaSil
  20. FatİMAnur aydın , yumurtaları iyi çırptıktan sonra yumurta kokusu olmuyor. Yumurta akı köpüğümsü bir doku yapıyor o yüzden kullandım. Asıl tarifte de yumurta yok Yine de tereddütün varsa yumurtasız yapabilirsin. Kolay gelsin, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  21. yapacağım inşallah denemek istiyorum bakalım bi içinde yumurta sarısı da var böyle tarifler karşıma çok çıkıyor artık bi denemek lazım çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...