Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 Mayıs 2013 Çarşamba

BADEM SOSLU KUŞKONMAZ (ASPARAGUS)

Soylu sebze kuşkonmazı çok çeşitli şekillerde kullanıyoruz. Et yemeklerinin yanına yakışan kuşkonmazı sunarken içi badem dolu nefis bir sos kullandım; sevenlere öneririm.

MALZEMELER
  • 450 gr. kuşkonmaz
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı uzun doğranmış kabuksuz çiğ badem
  • 1,5 tatlı kaşığı nişasta
  • 1/2 su bardağı su
  • 1-2 kaşık limon suyu (azaltabilirsiniz)
  • 1/2 tatlı kaşığı toz bulyon

YAPILIŞI
  1. Kuşkonmazların sert kısımlarını incecik alın. 
  2. Kuzkonmazları tuzlu suda 5 dk. kadar haşlayın. Sıcak suda çok fazla bırakmadan alın, suyunu süzün.
  3. Sosu için bir tencerede tereyağını eritin. Bademleri tereyağında pembeleştirin.
  4. Nişastayı, su ve limonsuyunu ekleyin. Kıvamı koyulaşıncaya kadar kısık ateşte ocakta kaynatın.
  5. Kuşkonmazların üzerine sosu kaşık ile gezdirin ve servis yapın.


*Tarif Better Homes And Gardens New Cook Book'tan alınmıştır.








6 yorum:

  1. Pırılcım ellerine sağlık,kuşkonmaz senin ellerinden dahada lezzetli olmuş..sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben çok severim ve sosun tarifini aldım canım. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. kuşkonmazın tadını çok merak ediyorum ama hala yiyemedim :(

    YanıtlaSil
  4. Badem sosunun tadını çok merak ettim.Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle denenmeli harika gorunuyor ellerine saglik piril

    YanıtlaSil
  6. Nurşencim, teşekkürleri sevgiler canım.
    Vusla T, Senin de ellerine sağlık, sevgiler.
    Damlacım, istersen tattırabilirim:)) Sevgiler.
    Bittercim bu tadı denemelisin canım. Sevgiler.
    Arzucum bence de denenmeli:)) Sevgiler canım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...