Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Haziran 2013 Çarşamba

OSMANİYE KÖMBESİ


Geleneksel olarak Osmaniye ve çevresinde bayramlarda yapılan şekerli, tarçınlı kömbeyi büyüklerimin tarifini kullanarak kandil için pişirdim. Mis kokulu kömbeyi uzun süre hava almayan kavanozda saklayabilir, ani misafirlerinize sunabilirsiniz. 




MALZEMELER
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı + 2 yemek kaşığı şeker
  • 1/2 çay bardağı tereyağ
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı yoğurt
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 400-450 gr. un

Üzeri İçin:
  • 1 adet yumurta akı
  • 1 çay bardağı susam

YAPILIŞI
  1. Un dışında diğer malzemeleri iyice karıştırın. 
  2. Unu ekleyin. Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan ve yumuşak bir hamur elde edin. 
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın, bastırın ve yassı şekil verin.
  4. Yumurta akı ve susama batırıp yağlanmış tepsiye dizin.
  5. 180 C'de ısıtılmış fırında 20 dk. pişirin. 









12 yorum:

  1. Herhal birkaç yörede mevcut kömbe ama farklı farklı oluyor,bir sivaslı tanıdığımızın kömbe dediğinin şu gördüğümle alakası yok ya da bir arkadaşımın kömbe dediğiyle ikisinin de alakası yok ama çok güzel bir çeşitlilik herbiri farklı farklı çok güzel.
    ellerinize sağlık,denemeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
  2. Pırılcım ellerine sağlık,nefisdi..Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık nefis görünüyor lezzetinden çatlamışlar.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,

    memleket ozlemim agir basti, kandil icin tuzlu bir tarif ararken daha once sitende gordugum kombeyi hatirladim, tatli olmasina ragmen hemen denedim, disi hafif kitir ici yumusak oldu firindan cikar cikmaz hemen tatdim. tuzlusunuda yapiyor musun , denemk isterim. Tariflerini ve fotolarini cok begeniyorum. Kismet olur memlekete gelirsem yuz yuze tanismak isterim, sevgiler Ebru.

    YanıtlaSil
  5. Ebrucum, ben de tanışmak isterim. Burada yorum yapıp bana destek olan herkesle tanışmak isterim aslında.
    Teşekkürler .

    YanıtlaSil
  6. aslında bu kömbenin yapılışı daha zor.siz kolayını sunmuşsunuz çok güzel.birde maya kullanılıyor diyebiliyorum.ve kömbe kokusu diye bir baharat var ondan koyuyorlar tabiki tarçın ağırlıklı bir baharat içinde toz karanfil varmış o yüzden kokusu çok güzel olur bu kömbenin.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar siteniz ve tarifleriniz cok güzel.Kömbe tarifinizi denemek istiyorum.Yalnız karbonat yerine kabartma tozu kullansak olurmu?Simdiden teşekkürler.Kübra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübracım meraba,
      Orijinal tarifi karbonat ile; o yüzden karbonat daha iyi sonuç verebilir.
      Yine de sen deneyebilirsin, sevgiler...

      Sil
  8. Merhaba Kömbe ve ekşili kabaginizi denedim çok güzel oldu.Bugüne kadar yedigim kömbeleri aratmadı doğrusu.bundan sonra sıkı takipçilerinizdenim.Bize bu güzel lezzetleri kazandırdıgınız için cok teşekkür ederim.Hayırlı günler

    YanıtlaSil
  9. Bu arada ben Kübra adımı yazmayı unutmusum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübracım belli ki sen de çok beceriklisin, ellerine sağlık.
      Afiyet olsun; takipte olduğun için çok teşekkürler:))
      Sevgiler...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...