Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Kasım 2012 Pazartesi

TAVUKLU CEVİZLİ SALATA

Tavuk etini sevenlerdenseniz, bu salataya bayılacaksınız.
Tavuk, ceviz, yoğurt ve tat veren sihirli baharatlar...
Baharat meselesi çok önemli, çünkü bu salatanın lezzet sırrı kullandığım kimyonda.
Ben ilk yediğimde tam üç kez daha tavuklu salatadan tabağıma aldım.
Fotoğrafı pek iyi olmadı. Burada yayınlayabilmek için çektiğim fotoğraflardan en iyisini seçtim.
Zaten bazı lezzetler görünümde değil, tadında olmuyor mu?


MALZEMELER
  • 2 adet kemiksiz tavuk göğsü ( 650-700 gr.)
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi
  • 3-4 yemek kaşığı dolusu mayonez
  • 8 yemek kaşığı dolusu yoğurt (kıvamına göre yoğurt miktarı arttırılabilir)
  • 1-2 diş sarımsak
  • 2 tatlı kaşığı kimyon
  • Tuz
Tavukları Haşlamak için:
  • 1 adet küçük soğan
  • 1 adet yeşil biber

Üzeri İçin:
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber

YAPILIŞI
  1. Tavukları limon suyu ve tuz ile ovun. İyice yıkayın. Bir tencereye alın. 1 adet soğan, 1 adet yeşil biber ile beraber tavuklar suyunu salsın, çeksin.
  2. Tavuklar suyunu çekince üzerini kapatacak kadar sıcak su ile doldurun. Biraz tuz ekleyip tavukları iyice pişirin.
  3. Tavuklar piştikten sonra suyunu iyice süzün; etlerini lif lif ayırın yani ince ince didikleyin.
  4. Tavukları önce mayonez ile karıştırın. Sonra yoğurt, ceviz, sarımsak, kimyon ve tuz ekleyin.
  5. Sunacağınız tabağa yerleştirip üzerine yağda kızdırılmış kırmızı biberi gezdirin.
  6. Tavuklu Cevizli Salatanız servise hazırdır.  

*  Mayonez ve yoğurt miktarını zevkinize göre arttırıp eksiltebilirsiniz.

** Salata tavuklu ve mayonezli olduğundan buzdolabında bekletin ve iki gün içinde tüketin.






11 yorum:

  1. Arkadaşım ellerine sağlık,süperdi Zevkle yedim...sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Degisik bir salata afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. hımmm ellerine sağlık mutlaka yapacağım.

    YanıtlaSil
  4. Nurşencim afiyet olsun:)
    tatlilar gülcandan, teşekkürler.
    ÖRGÜÇANTAM, bu salata kızımın favorisi oldu.
    Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı sabahlar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. harika bir tat,afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  7. Bende bu salatayı bir yerde yemiştim çok hoşuma gitmişti sadece tavuktan yapıldığını duyduğumda çok şaşırmıştım. Denenmesi gereken bir lezzet.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Kimyon miktarını da söyleyebilir misiniz? İnsan benim gibi acemi olunca kendi karar veremiyor.

    YanıtlaSil
  9. Sayin Fio merhaba
    En fazla 2 tatlı kasığı kimyon yeterli oluyor. Ben kimyonu tane alır, yıkar , kurutur, tavada az kavurur el değirmeninde çeker kullanırım . Eğer bu sekilde kullanırsanız salatanız çok lezzetli olur.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Sogan ve yesil biber dogranacak mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız,
      Soğan ve yeşil biberi, tavuğu haşlarken tavuk kokusunu alması için kullanıyorum.
      Haşladıktan sonra atıyorum, o yüzden doğramadan bütün olarak kullanmak daha iyi oluyor.
      Umarım yardımcı olmuşumdur:))
      Sevgiler...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...