Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Haziran 2012 Cuma

YULAFLI DİYET KURABİYE

Uzun süre kapalı kavanozda dayanan, kahvaltı yerine geçebilen, yapması çok kolay, sağlıklı bir kurabiyeye ne dersiniz?
Yine duydum sesinizi .Tarif istiyorsunuz değil mi? Lezzetli Sanatlar sizin için diyet kurabiye tarifi veriyor.
Hem diyet, hem de sağlıklı. Bir kez yapınca alışkanlık  yaratıyor ve  evlerinizin  temel kurabiyesi oluveriyor.












MALZEMELER

  • 2 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı tereyağ veya margarin (60 gr.)
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • 1,5 su bardağı kepekli un (Söke Kepekli Un)
  • 3 su bardağı yulaf (Eti Lifalif Yulaf Ezmesi)
  • 1 su bardağı ceviz 
  • 1 su bardağı fındık
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartma tozu

YAPILIŞI

  1. Yağı eritin.
  2. Yumurtayı mikserle çırpın ve yağ, esmer şeker, tarçın, kabartma tozu ile karıştırın.
  3. Kalan diğer malzemeleri de ekleyin, karıştırın.
  4. Elinize biraz yapışan bir hamur elde edceksiniz.
  5. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine kaşık yardımı ile küçük parçalar halinde hamuru yerleştirin.
  6. 180 C'de ısıtılmış fırında 15 dk. kadar pişirin.

*** Sağlıklı beslenen ve formuna özen gösteren sevgili Seyda'ya tarifi benimle paylaştığı için çok teşekkür ederim.



21 yorum:

  1. Çok güzel olmuş kurabiyeler, hem de çok sağlıklı bir tarif.Ellerine sağlık.Mutlu haftasonları,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. dün aklımdan birileri diyet tatlı tarifi versede rahatlıkla yiyebilsem diye geçirdim bunun üstüne denenmiş bu kurabiye çok iyi oldu ellerine sağlık Pırıl Hanımcım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. kurabiyeler nefis görünüyor. aldım tarifi. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Yemeklerinizi beğendimi belirtir, blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. afiyetler olsun,
    ellerine sağlık

    ama :

    bu tarif diyet olurmu hiç arkadaşlar ?

    yağ- şeker- diğer malzemeler ???
    diyet demesek derim !

    yulaflı kurabiye yeterli.

    lütfen yanıltmayalım,
    doğru bilgiler verelim demek istiyorum izninizle..

    çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Cafe kanelo, sana da iyi hafta sonları ve yorumlarına teşekkürler.
    Fikir projeleri, mutfakta acemi, Klasik Mutfak yorumlarınıza teşekkürler.
    Bir Dut Masalı - nUnU, yorumuna ve görüşlerine teşekkürler. Diyet yazmamda ki amaç kurabiyede sağlıklı ürünler bulunması ve beyaz un, beyaz şeker bulunmamasıdır. Ayrıca içindeki yağ oranı standart bir kurabiye tarifinin 1/4'ünden daha azdır. (250 gr. yerine 60 gr. dır).
    Amacım kimseyi yanıltmak değildir. Diyet yaparken kurabiye yemek isteyenler standart kurabiye yerine yulaflı diyet kurabiyeden 1-2 adet yiyebilirler düşüncesindeyim. Görüşlerine teşekkürler sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
  7. bu kurabiyeyi cok begendim ellerinize saglik.en kisa zamanda denemek isterim.ayrica blogunuzda cok guzel ben de sizi izlemeye aldim.yorumunuzu aldim fakat,yayinla secenegini tiklarken yanlislikla sildim.velibaht tarifini ayfer hanimin sofrasinda kisaca yazdim fakat denemek kismet olmadi,yakinda ramazan geliyor mutlaka yapar yayinlarim.sevgilerimle,hoscakalin..

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Nazmiye,
    Yulaflı Diyet Kurabiye, evimizin demirbaşı olmuş durumda. Bir kez yapınca vazgeçilmiyor.
    Yorumum da yayında silinmemiş üzülmeyin.
    Adana'dan sevgiler yolluyorum. Pırıl.

    YanıtlaSil
  9. Çok ideal bi tarif.. Yaptım çok güzel oldu.. Paylaştığınız için teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Adsız kurabiyeyi beğenmene memnun oldum.
    İsmini bırakırsan sevinirim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. cok guzeldi piril teyzecim, ellerinize saglik lea'yla anlata anlata bitiremedik.

    YanıtlaSil
  12. Ayşecim, afiyet olsun.
    Zarif ziyaretine ve değerli yorumlarına çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Ece ve Mutlu İlgi1 Ağustos 2012 21:56

    Mutfağımızda kolayca bulunabilen malzemelerden hazırladığınız sağlıklı, lezzetli, göze ve damak tadına hitap eden tarifleriniz sayesinde yemek yapmak daha keyifli bir hale geldi. Ramazan ayında tarifleriniz çok kolaylık sağladı. Gönül rahatlığıyla misafir kabul ediyoruz. Ankara'dan sevgilerle.

    YanıtlaSil
  14. Ece ve Mutlu İlgi,
    Tariflerim sizlere yardımcı oluyor, ben de sizlerden olumlu yorumlar alınca çok mutlu oluyorum.
    Keyifli, zevkli, sevgi dolu, bol muhabbetli nice sofralar sizlerle olsun.
    Adana'dan sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. biraz önce denedim şeker yerine bal kullandım harika oldular :) çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Deneyecegim bir Tarif.Tesekkürler.
    Seker yerine steviayi veya ahorn surubunu yada ageviyan surubunu kullanabiliriz,özellikle diyet olsun isteyenlere.
    Selamlar Sule

    YanıtlaSil
  17. Harika bir tarif, önce emin olamadım ama riske girmek istedim sonuç ise mükemmel, ölçüler ne eksik ne fazla... Teşekkür ederim
    Nurten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nurten Hanım,
      İyi ki riske girmişsiniz değil mi???
      Anlaşılan çok becerikli ve tahminleri tutan bir kişisiniz.
      Ellerinize sağlık ve afiyet olsun:))
      Sevgiler, Pırıl.

      Sil
  18. çok güzel olacağını henüz denemeden garanti ediyorum neden mi? tecrübe...
    anlatımınız çok ince detaylı zaten sırda detayda gizli e biraz da maharet olunca tadından yenmez bence. görüntü yeter, blogunuz çok güzel başarılarınızın devamını diliyorum. teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. esmer seker yerine pekmez kullanabilir miyiz ? kullanırsak olcusu ne olur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekmez sıvı olduğu için belki biraz daha un eklemeniz gerekebilir. Bu kurabiyede pekmezi denemediğim için ölçü veremeyeceğim. Ancak yarım bardak pekmez ile deneyip sonucuna göre birşeyler yapılabilir sanırım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...