Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Şubat 2012 Cumartesi

KIŞ BAHÇESİ ÇORBASI

Sebzeler sofralarımızın vazgeçilmezi, vitamin kaynağı. Özellikle kış olunca sağlığımıza daha da özen gösteriyoruz. Peki, kış sebzelerinden nasıl bir çorba yapabiliriz? Birçok kez denedikten sonra bu lezzete ulaştım. 

Brokoli, karnıbahar, havuç, kabak ve gizemli lezzet vericiler. Birincisi dereotu. Kış sebzelerine dereotunu  çok yakıştırıyorum. İkincisi de soğan; hem de yeşilsoğan. Lezzete lezzet katmak için yağda soteliyorum ki içindeki aromalar çorbaya aksın.

Bu çorbanın en çok renklerini seviyorum. Beyaz oluşu kış temasına uyuyor. Havuçlar ve yeşiller canlılık veriyor.








MALZEMELER
  • 2 adet havuç  (küp küp doğranmış)
  • 2 adet kabak  (küp küp doğranmış)
  • 350 gr. karnıbahar veya brokoli  (küçük doğranmış)
  • 6 sap yeşilsoğan  (küçük doğranmış)
  • 1 demet dereotu   (ince kıyılmış)
  • 1 çay barbağı tel şehriye
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemekkaşığı un
  • 70 gr. tereyağ
  • 100 ml. krema
  • 4 -5 bardak tavuk suyu veya su
  • 1-2 yemekkaşığı sıvı yağ
  • 2-3 çay kaşığı karabiber
  • Tuz



YAPILIŞI
  1. Küçük bir tavada  sıvı yağda taze soğanları soteleyin.
  2. Tereyağını tencerede eritin.
  3. Unu ekleyin, un biraz pembeleştirin.
  4. Tavuksuyunu , sütü ve tuzu ekleyin.
  5. Kaynayınca  tel şehriye ve havucu ekleyin.
  6. 3-4 dk. sonra karnıbahar veya brokoli, kabağı  ekleyin.
  7. Şehriye ve sebzeler pişene kadar kaynatın.
  8. Sotelenmiş soğanları içine ilave edin.
  9. Kremayı ekleyip bir iki taşım kaynadıktan sonra altını kapatın.
  10. Karabiberi ve dereotunu çorbanın üzerine serpin.





1 yorum:

  1. pırıl ablacım ben bu tarifinizi sürekli yapıyorum, gerçekten muhteşem bir çorba, çok lezzetli ve şık, yiyenler bayılıyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...