Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Haziran 2012 Salı

TÜRLÜ

Bahardan yaza geçişi çok seviyorum. Çeşit, çeşit sebzeler, meyveler sofralarımızı süslüyor. Her sebzeden azar, azar kullanarak türlü pişirdim. Biliyorsunuz, mevsimine göre doğal ekşi lezzetleri çok seviyorum ve türlüde de yeşil erik kullanarak bu amacıma ulaşıyorum. Taze fasulye, bezelye, kabak, patates ve patlıcan, taze sarımsak ile de olunca muhteşem birliktelik oluşturdular. Sarımsak resmen bir orkestra şefi gibi sebzelerin ve yemeğin tadını yönetiyor. Türlünün yanına bir de  bulgur pilavı ve cacık yaptım. 

Artık ev halkının keyfine diyecek yok!!!


 Erikleri en üste yerleştirdim. Türlü piştikten sonra erikleri üzerinden aldım. Almayı unutmayın.



MALZEMELER

  • 500 gr. kuzu veya dana kuşbaşı
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 baş sarımsak
  • 400 gr. taze fasulye (boncuk ayşe cinsi)
  • 4 adet kemer patlıcan
  • 2 su bardağı ayıklanmış taze bezelye 
  • 3 orta boy kabak
  • 3 orta boy patates
  • 4 - 5 adet domates
  • 1 adet kırmızı biber
  • 2-3 adet yeşil biber
  • 5-6 adet yeşil erik
  • 150 gr. tereyağ ( zevkinize göre yağı azaltıp çoğaltabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 çay kaşığı karabiber
  • 2 çay kaşığı tuz (az veya çok olabilir)

YAPILIŞI

  1. Soğanı, domatesleri ayrı tabaklara küp küp doğrayın; sarımsakları soyun. 
  2. Biberlerin çekirdeklerini alıp iri parçalar halinde doğrayıp hazırlayın.
  3. Patlıcanları küp küp doğrayın, tuzlayın, biraz bekleyin. Siyah suyunu salınca iyice yıkayın. Kevgirde süzün.
  4. Yeşil fasulyeynin kılçıklarını ayıklayın ve yemeklik doğrayın.
  5. Patatesleri küp, küp doğrayın ve kararmaması için suya ıslayın. Kullanırken sudan çıkarın.
  6. Kabakları  küp, küp doğrayın; bir tabağa alın.
  7. Kuşbaşı eti yıkayın. Bir tencereye alın ve ocakta kısık ateşte suyunu salıp çekmesini bekleyin.
  8. Suyunu çekince et pişmemiş ise bir miktar kaynar su ekleyerek etleri pişirin. Etlerin suyunu çektirin.
  9. Pişen ve suyunu çekmiş olan etlere tereyağını ekleyin. Etleri tereyağında biraz pembeleştirin.
  10. Soğanları, sarımsakları ekleyin ve etlerle kavurun. 
  11. Biberleri ekleyin ve kavurun.
  12. Domateslerin yarısını ekleyin, domatesler biraz solup ezilince domates ve biber salçalarını ekleyin.
  13. Etli domateslli karışımın üzerine sırasıyla fasulyeyi, bezelyeyi, patlıcanı, patatesi, kabağı, erikleri ve kalan domatesleri ekleyin. Üzerine tuzunu atın.Tencerenin kapağını kapatın.
  14. Çok kısık ateşte sebzeler suyunu verecektir. Kaynamaya geçince gerekiyorsa yarım bardak kadar su ekleyin. Gerekmiyorsa hiç eklemeyin.
  15. Türlü suyunu çekip fasulyeler pişinceye kadar pişirin. 
  16. Üzerine karabiber ekeleyip, yemeği biraz dinlendirin.
  17. Servisten önce erikleri üzerinden alın.
  18. Fazla ısısı gidince ters çevirip servis yapın.







5 yorum:

  1. yeme de yanında yat olmuş bu yemek.ellerine sağlık hamarat arkadaşım..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili AHLâM'DaN,
    Değerli görüşlerine çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. sevgili pırıl, güzel düşüncen için teşekkür ederim. ben de bloğunu çok beğendim, bundan sonra takipçinim.bu arada yemek de çok hoş görünüyor. eline sağlık.
    görüşmek üzere. hoşçakal...

    YanıtlaSil
  4. Sitenizi gezdim.Adana sofrası budur işte.Benim eşim de Fanatik bir Adana' lıdır.Kolay kolay yemek beğenmez.Görüşmek dileğiyle,Mersin'den sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili pamuk şekeri,
    Zarif ziyaretine ve yorumlarına çok teşekkürler.

    Sevgili Nilgünden gülücükler,
    Sitemi beğenmene memnun oldum. Sık sık ziyarete beklerim, kahvemi içirmeden yollamam artık.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...