Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 Temmuz 2012 Cuma

KOLAY ÇİĞ KÖFTE

Ramazan sofralarında yapılan herşeyi özenle hazırlıyoruz. Sahurluk, iftariyelik, çorba, komposto, pilav, börek, tatlı.... vs. bana göre çok özel. İftariyelik için, kolay yapılan içine de et yerine patates koyarak çiğ köfte yaptım. Daha sağlıklı ve hafif oluyor. Yanında salatası ve marul yaprakları ile yemesi pek keyifli . Çiğ köfte seviyorsanız deneyin. 




MALZEMELER
  • 1 ölçü ince bulgur (sadıkoğlu köftelik ince bulgur)
  • 1 ölçü haşlanmış, ezilmiş patates 
  • 1/2 ölçü kırmızı pulbiber (1 saat önce üzerini az geçecek su ile ıslat)
  • 1 küçük soğan (rendelenmiş)
  • 1 adet rendelenmiş domates
  • 1-2 kaşık zeytinyağ
  • Kimyon
  • Karabiber
  • Tuz
Üzerine:
  • Marul yaprakları
  • Maydanoz
  • Nane
  • Yeşil soğan
  • Nar ekşisi

YAPILIŞI
  1. Bulguru soğan, pulbiber, kimyon, karabiber, tuz ile yoğur. Üzerini bir kase ile kapatın. Bulgurun şişmesi için bekletin.
  2. 30-40 dk. sonra önce domates ile iyice yoğurun. Bulgur kaynaşmaya başlayınca patatesi ekleyin ve yoğurun.
  3. Elinizi bir kaç kez suya batırıp kıvama gelmesi için tekrar yoğurun. Baharatlarını ve tuzunu gerekiyorsa ekleyin.
  4. İsterseniz zeytinyağı ekleyin.
  5. Marul yaprakları üzerine elinizle sıkımlar yaparak dizin. 
  6. Üzerine nane maydanoz, yeşil soğan ve nar ekşisi ekeleyin.
  7. Bekletmeden servis yapın.  

*** Etli sevenler patates yerine dövülmüş yağsız et kullanmalıdır.

ÇİĞ KÖFTE SALATASI 


7 yorum:

  1. canım acı olmayan çiğ köfteyi çok severim:)))patatesli de eminim harika olmuştur ..görüntü zaten nefis..tarifini not alıyorum deniycem canım en kısa zamanda:))ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Pırılcım ellerine sağlık sen yaparsında güzel olmazmı..Yoksa sahurda bu mu vardı..tekrar hayırlı Ramazanlar..

    YanıtlaSil
  3. çiğ köfteyi çok severim canım.ellerine sağlık.hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
  4. Sabah öğlen akşam yiyeblirm!!Müthişşşş

    YanıtlaSil
  5. fatosun mutfağından...,
    Sana da hayırlı cumalar.
    Sevilcim,
    Teşekkür ederim.
    Nurşencim,
    Teşekkürler ve hayırlı cumalar ve Ramazanlar.
    mutfagabuyrun,
    Teşekkürler, size de hayırlı Ramazanlar.
    Efsuncum,
    Ben de çok seviyorum, özellikle etsiz olursa çekinmeden yiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ben hangi birine baksam şaşırdım birbirinden güzel tarifler,akıcı anlatım,bayıldım bu bloga..ellerine yüreğine sağlık Rabbim ilmini artırsın..iyi ki rastlamışım.zevkle takip edeceğimden eminolabilirsin canım..hayırlı iftarlar diliyorum

    YanıtlaSil
  7. A.Bade,
    Senin beğenmene ve takip edeceğine çok memnun oldum. İzlenimlerini zaman zaman aktarırsan sevinirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...