Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 Temmuz 2012 Salı

ŞEFTALİLİ KEK

Şeftalilerin mevsiminde şeftalili tarifleri vakit kaybetmeden birer birer yapıyorum. Sahur için hafif ve şeftalili bir kek öneriyorum. Sağlıklı ve doyurucu olan bu şeftalili keki mutlaka denemelisiniz.





Şeftaliler mevsiminde  olunca kekin kokusu ve lezzeti nefis şeftali aroması ile doldu.



 MALZEMELER
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı un 
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  *  *  *  *  *  *
  • 3 adet şeftali
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 5-6 yemek kaşığı pudra şekeri

YAPILIŞI

  1. Yumurta ve şekeri mikser yardımıyla iyice çırpın.
  2. Sıvıyağ, elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin. Spatula veya tahta kaşıkla karıştırın.
  3. Yağlanmış ve unlanmış kare borcama kek hamurunu dökün.
  4. Şeftalileri soyun ve ince dilimleyin.
  5. Önce süte sonra una bulayın ve kek hamurunun üzerine dizin. 
  6. Önceden ısıtılmış fırında 180 C'de 45-50 dk. pişirin.
  7. Fırından pişen keki alın ve sıcakken bol pudra şekeri ekeleyin.
  8. Soğuyunca Şeftalili Keki dilimleyip servis yapın.



**Kekinizde un yerine kekun kullanırsanız kabartma tozu kullanmayın. 





10 yorum:

  1. Kek pişirmeyi severim,başarılı olduğumu da söyleyebilirim . Bir yakınımdan tarifini aldığım elmalı keki yaptım, elmaların çiğ kalması nedeniyle bir daha denemedim.Şimdi şeftali zamanı bu keki hemen denemek isterim . Bir şey dikkatimi çekti kak hamurunda süt yok,özelliği bu mu? Sevgiler canım,ellerine sağlık,kekin iştahımı kabarttı :)

    YanıtlaSil
  2. Kekin içinde süt yok; sadece şeftaliler süte batırılıyor o kadar.
    Lezzetli bir kek oluyor ve şeftalilere çok yakışıyor.
    Şimdiden kolay gelsin ve ilgine çok teşekkürler Colette.

    YanıtlaSil
  3. ben bazen keklerimi sadece şeker yumurta ve unla yapıyorum ama içine birde yağ koyunca nasıl olur merak ettim canım..en kısa zamanda nefis görünen kekini deniycem ..ellerine sağlık..:))

    YanıtlaSil
  4. Mmm bence enfes görünüyor.Ananaslı keke bayılmıştım ki şeftali eminim daha çok yakışmıştır. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. çok güzel eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Sevilcim, kek daha lezzetli oluyor, afiyet olsun.
    Hayatın Tatları, ananas da keke çok yakışır. Senin de ellerine sağlık.
    Kardelen Sezgin, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Meyveli kekleri çok seviyorum. Şeftali süper olmuş kekin üzerinde, ellerine sağlık.. Ben de elmalı versiyorunu yapıyorum oğlum çok seviyor..

    YanıtlaSil
  8. Benimde şu aralar hep aklımda şeftalili tarifler çok severim hem keki hem şeftaliyi akşama deniycem ellerize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Hülyacım, elmalı da çok güzel olur. Ellerine sağlık.
    eftelya, yapıp yedikten sonra yorumlarını bekliyorum.
    Şimdiden ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Denedim. oldukça lezzetli ve pratik bir tarif, teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...