Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Temmuz 2012 Salı

KARAMELİZE SOĞAN VE KREMALI PENNE MAKARNA

İçi domatesli, karamelize soğanlı, kremalı bir makarnaya nedersiniz? Makarna pişirmesi kolay, fazla vakit almayan ve severek yenilen bir yiyecek. Soğan lezzeti tartışılmaz bir sebze. Çiğ veya pişmiş farketmez yemeklerimin hemen hemen hepsinde zevkle kullanırım. Makarnada da soğanları ince doğrayıp karamelize ediyorum ve kullanıyorum. Bugünkü makarna tarifimdeki soğanlar işte bu şekilde oluştu. Yerken içinde soğanı göremiyorsunuz ama lezzetini alıyorsunuz. Domates ve diri kalan yeşil soğanları yerken hissediyorsunuz. Eklediğim krema da lezzetine lezzet katıyor. Hafif soslu ve biraz diri makarnayı biz çok seviyoruz.


Karamelize soğanlar, biberler, yeşil soğanlar birarada.
 MALZEMELER

  • 350 gr. penne makarna  (barilla tercih ediyorum)
  • 1 kutu krema (200 ml.)
  • 4 orta boy soğan
  • 1 adet kırmızı biber
  • 2 adet yeşil biber
  • 600 gr. taze soğan
  • 4 orta boy domates
  • 1-2 tutam taze fesleğen
  • 2 tatlı kaşığı kuru fesleğen
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1/4 çay kaşığı köri
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • İstediğiniz kadar tuz
  • İstediğiniz kadar parmesan peynir veya kaşar peynir

YAPILIŞI

  1. Makarnayı 10 dk. kadar az su ve tuz ile haşlayın. Fazla suyunu süzün. Üzerine su dökmeyin.
  2. Soğanları 4'e kesip ince halka olacak şekilde doğrayın. Zeytinyağında karamelize oluncaya kadar kavurun.
  3. Jülyen doğradığınız yeşil ve kırmızı biberleri üzerine atın ve kavurun.
  4. Yeşil soğanları 7-8 cm uzunluğunda doğrayın ve yarısını biberlere ekleyin biraz soldurun.
  5. Domatesleri küp küp doğrayın; karışıma ekleyin, biraz pişirin. Domatesler biraz suyunu verip çekince kalan yeşil soğanları üzerine ekleyin.
  6. Krema, kuru fesleğen, karabiber, köri ve tuzu ekleyin.
  7. 10 dk. haşladığınız penne makarnayı içine atın. 2 dk. karıştırın ve ocaktan alın. 
  8. Biraz taze fesleğeni içine atın ve karıştırın. 
  9. Bekletmeden servis tabağına yerleştirin.
  10. Üzerini taze fesleğen ve parmesan peyniri ile süsleyin, sunun.





11 yorum:

  1. krema girdiği her şeyi muhteşem yapıyor bence
    makarnada öyle ,ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. nefis olmus,bizim kizlar da bayiliyor bu tarz soslara.

    YanıtlaSil
  3. Pırılcım ellerine sağlık..yine çok güzel olmuş..Seni ve yemeklerini çok özledim..

    YanıtlaSil
  4. MAKARNA DELİLERİ İÇİN HARİKA BİR TARİF,BENDE ONLARDAN BİRİYİM:)ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  5. Aç karnına bakmasaydım keşke :(

    Midem kazan kaldırdı ne olacak şimdik :))

    Şaka bir tarafa çok güzel görünüyor; hem güzel hem de sağlıklı!!!

    YanıtlaSil
  6. Kalsik Mutfak'ta gezinirken gördüm blogunuzu. Soslu makarnalara bayılırım ve yemenin zamanı geldi diye düşündüğüm zamanlarda (yoksa her öğün yiyebilirim de tabi malum kilo engeli var.) değişik soslarla değişik makarnalar yapıyorum. Ellerinize Sağlık çok güzel gözüküyor. Sizin tarifinizi de deneyeceğim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Makarnanın her türüne bayılıyorum. Mükemmel görünüyor ve çok değişik bir tarif. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. sarımutfak-hande,
    Kremalı makarnalar her zaman favorimiz, Yorumuna teşekkürler.
    Nazmiyecim, biz de bayılıyoruz bu soslara. Yaparsanız şimdiden afiyet olsun.
    Canım Nurşencim, ben de sizleri çok özledim. Yakında geliyorum, teşekkürler.
    anne eli gibi, kesinlikle tavsiye ediyorum, teşekkürler.
    Nurdancım, hemen makarna pişirmeye başlıyorsun. İstersen benden de alabilirsin:)
    Deniz Yıldızı, Kilolar olmasa hergün kremalı makarnalar yapılacak ta...neyse.. Afiyet olsun, mutlaka deneyin. Teşekkürler.
    Hülyacım bu tarifi denemelisin diyorum. Ziyaretine ve yorumuna teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. pırıl ablacım dün bu tarifi denedim, tek kelimeyle muhteşem oldu, arkadaşlarım bayıldı, çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Nurselcim, tarifi denemene ve beğenmenize çok memnun oldum. Afiyet olsun.
    Yeni makarna ve noodle tariflerimi de yakında ekleyeceğim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. nefis bir makarna olmuş çok severim böyle soslu makarnaları..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...