Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Temmuz 2013 Cuma

KUPLARDA ÇİLEKLİ MUHALLEBİ

Meyvelerin bol olduğu mevsimde taze tüketiyoruz. Tatlılarımıza taze meyve eklemek çok sağlıklı ve lezzetli bir tat veriyor. Elimdeki çilekleri püre yaparak muhallebi ile eşleştirdim. Damla sakızı tadı ve çileklerin ekşimsi tadı birlikte lezzet şöleni yarattılar. İftardan sonra meyve-tatlı kombinasyonu arayanlara öneriyorum...



MALZEMELER
  • 1 lt. süt
  • 2 kahve fincanı un
  • 1,5 kahve fincanı şeker
  • 2-3 parça damla sakızı
  • 100 gr. margarin
Üzeri İçin:
  • 750 gr. çilek
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı nişasta
  • Antep fıstığı

YAPILIŞI
  1. Margarini un ile ocakta pembeleştirin (kavurmayın sadece un kokusunu giderin). Şekeri ve sütü ekleyip devamlı karıştırarak orta ateşte pişirin.
  2. Muhallebi bir kaç taşım kaynayınca damla sakızını un gibi olacak şekilde dövün ve içine atın. İyice kaynaşıp pişince ocaktan alın. Kıvamı biraz katı olursa 1-2 kepçe süt eklemesi yapın.
  3. Muhallebiyi 10-15 dk. mikser ile çırpın. Kupların veya kaselerin yarısına kadar doldurun.
  4. Çilekleri rondo ile ezin, püre haline getirin.
  5. Çilek püresinin yarısını nişasta ve şeker ile ocakta pişirin. İçine kalan çiğ çilek püresini dökün. Kuplardaki muhallebinin üzerine püreyi dökün ve buzdolabında bekletin.
  6. 2-3 saat sonra çilek ve fıstık ile üzerini süsleyip servis yapın.
*Çilek yerine frambuaz, şeftali, kivi, vişne gibi meyveleri de kullanabilirsiniz.







9 yorum:

  1. elıne sağlık enfes duruyor

    YanıtlaSil
  2. Nasıl güzel bir görüntü .Ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Yine neler yapmissin canim. Nefis gorunuyor, bayildim... Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  4. Ucağa binmeden son yorumu da yapayım da çıkayım diyorum ;) ellerine sağlık hiç böyle bir şeye yorum yapılmadan gidilirmi?selamlar...

    YanıtlaSil
  5. Pırılcım ellerine sağlık,bizim evde çok sevilen bir tatlı..Nefis görünüyor,afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  6. Fotoğraf bas bas bağırıyor ye beni ye beni ye beni..Çok güzel bir lezzet ellerine sağlık..Canım benim..

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler tavsiye olarak papatya prenses, ikizlerin annesi Keskinlininmutfagi Ayse olabilir sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor,sunum çok şık ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. çok şık ve lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık pırıl ablacım...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...