Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Mart 2012 Pazar

ÇİLEKLİ CHEESECAKE


Sizi bilmem ama ben lezzette klasiğim. Ben bunu nasıl farkettim biliyor musunuz ? 
Deneyerek.


İsmini şimdi hatırlyamadığım bir sinema filminde kız ve erkek arasında şöyle bir konuşma geçer.
Erkek kıza sorar:
-Sen pişmiş yumurtayı nasıl seversin? Onu bile bilmiyorsun.
Kız bunun üzerine düşünür; yumurtanın bütün çeşitlerini pişirir ve yer. Neyi sevdiğini deneyerek bulur.
Bundan yola çıkarak ben de Amerika'ya gittiğimde Cheesecake Factory'deki bütün cheesecake çeşitlerini sabırla lezzetine vararak denedim ve denedim. Sonunda klasik cheesecake'e karar verdim. Klasik cheesecake tadı ve üzerindeki taze çilekler benim vazgeçilmezim. Her gidişimde yeni çeşitlerini de denesem, yine de klasik cheesecake tercih ederim.


MALZEMELER

TABANI  (24 cm.kelepçeli kalıp için)
  • 1,5 paket Eti Burçak
  • 70 gr. fındık 
  • 130 gr.tereyağ
  • Kalıp için yağlı kağıt

İÇİ

  • 600 gr. labne peynir (İçim tercih ediyorum)
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 50 gr. krema
  • 1 tatlı kaşığı vanilya ekstresi veya 1 paket vanilya
          **Bütün malzemeler oda sıcaklığında olmalıdır.**

Üzerini süslemek için
  • 400 gr. çilek
  • 1/2 paket tart jöle
  • Beyaz çikolata tanecikleri


YAPILIŞI
  1. Eti Burçak rondo veya benzeri bir aletle çekilir.
  2. Fındık kavrulur, irice çekilir. 
  3. Tereyağ eritilir.
  4. Bütün malzemeler karıştırılır.
  5. Kalıbın dışı önce streçe sonra alüminyum folyoya sarılır.
  6. Kalıp yağlanır. Taban iç ölçüsüne göre kağıt kesilir ve içine yerleştirilir.
  7. Karıştırılan malzeme ile taban ve kenar yapılır. Buzdolabında bekletilir.
  8. Mikserle peynir biraz çırpılır. Şeker, un, nişasta eklenir; çırpılır.
  9. Yumurtalar ve yumurta sarıları teker teker karışıma çırpılarak yedirilir.
  10. Krema ve vanilya eklenir, karıştırılır.
  11. Buzdolabından kalıp alınır ve içine dökülür.
  12. Kalıptan geniş bir tepsi içine yerleştirilir.
  13. Fırın içine alınır. Tepsiye sıcak su dökülür.
  14. 200 C' de 20 dk.; sonra fırın ısısı 110 C 'ye düşürülerek yaklaşık 1 saat pişirilir.
  15. Fırın söndürülür. Fırının kapağı aralık bırakılarak 1 saat içinde tutulur. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına koyulur.
  16. 10-12 saat sonra süslemesi ve servisi yapılır.
 
  Süsleme Yapılışı
  1. Çilekler kesilerek kenardan ortaya doğru dizilir.
  2. 1/2 paket tart jöle yarısı su yarısı meyve suyuyla hazırlanır.
  3. Buzdolabından alınan cheesecake üzerine bir fırça veya tatlı kaşığı yardımıyla cheesecake ve meyvelerin üzeri kaplanır.
  4. En üstüne çikolata tanecikleri dikkatlice serpilir. 

  




3 yorum:

  1. limonlu ve pişirmeden denedim o da çok lezzetli oldu çileklinin de ayrı bir güzelliği var elbet elinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Pırılcığım ben de aynı fikirdeyim...sade kendi tadı o kadar lezzetli ki başka türünü yiyince cheesecake yemiş gibi olmuyorsun:))Newyork cheesecake diyorlar sanırım klasik olana da

    YanıtlaSil
  3. Evet Efsuncum Newyork Style Cheesecake eşittir Klasik Cheesecake.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...