Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Ağustos 2012 Pazartesi

ŞEFTALİLİ TART


Şeftalilerin mevsimindeyken istediğim pastaları birer birer yapıyorum. Bugün de bir tart yapmak istedim. Altı tereyağlı bisküvi tadında, üzeri mevsimin şeftalileri ve ikisini birleştiren nefis bir krema. 


 Şeftaliler ile yeşil fıstıkların renk uyumu çok hoşuma gitti.



 Şeftalilerin mevsiminde bu lezzetli tartı mutlaka yapın.


MALZEMELER
Tart Hamuru:
  • 1,5 su bardağı un
  • 125 gr. tereyağ
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 24 cm.lik tart kalıbı
Kreması:
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 yemek kaşığı nişasta
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya 
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • İsterseniz 1 tatlı kaşığı badem aroması
Üzeri İçin:
  • 3 adet şeftali
  • 4 yemek kaşığı tuzsuz yeşil antep fıstığı
  • Yarım paket tart jöle veya 3-4 kaşık tanesi alınmış şeftali reçeli

YAPILIŞI
  1. Tart hamurunu hazırlayın, 10-15 dk. buzdolabında bekletin. Kalıba kenar ve taban olacak şekilde yerleştirin. Tekrar buzdolabında 15 dk. bekletin.
  2. Hamurun üzerine yağlı kağıt serin ve üzerine kuru bakliyat yerleştirin. 185 C'de ısıtılmış fırında 25 dk., kağıdı alıp 10 dk. daha pişirin.
  3. Krema için, yumurta sarıları, şeker, nişasta, un ve sütü karıştırıp pişirin.
  4. Piştikten sonra tereyağ ekleyip mikser ile 5 dk. çırpın. 
  5. Vanilya ve badem aroması ekleyip 5 dk. daha çırpın.
  6. Pişen ve soğuyan tart hamurunun üzerine kremayı soğuttuktan sonra dökün.
  7. Şeftalileri soyun ve ince elma dilimi şeklinde doğrayın. Kremanın üzerine dizin.
  8. Antepfıstığını suda birkaç dakika haşlayın; kabuklarını çıkarın. 
  9. Fıstıkları şeftalilerin arasına yerleştirin.
  10. Yarım paket tart jöleyi 1,5 çay bardağı su ile hazırlayın. 
  11. Jöle sıcakken bir fırça ile şeftalilerin ve fıstıkların üzerine sürün.
  12. Tart jöle kullanmayacaksanız bir kaç kaşık tanesi alınmış şeftali reçeli sürün.
  13. Buzdolabında 1 saat beklettikten sonra servis edin.





15 yorum:

  1. vayyyy.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok çok guzel şeftaliler ne kadar muntazam dizilmiş eline saglık

    YanıtlaSil
  3. Nasıl bir blog burası nasıl kaçırdım ben. Tariflerinede görsellerinede bayıldım emegine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. o dilimi ben alsam görüntü sunum eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar blogunuza sevgili çikolata kavanozum blogta rastladım.İyikide rastlamışım çok hoş bir blogla karşılaştım.Şeftalili tarta hayran hayran bakıyorum.Tablo gibi olmuş.Ellerinize sağlık banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Pırıl'cım tart nefis olmuş uzanıp alasım geldi ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ne zamandır tart yapmıyordum beni aşka getirdin :) sahiden çok hoş gözüküyor, tahminim ki tadı da öyledir. Ellerine sağlık...canım çektiii :)

    YanıtlaSil
  8. harika bir tarif, yarın ilk işim bu tarifi denemek olacak,bayıldım...

    YanıtlaSil
  9. Pırılcım harikasın tam bir yaz tatlısı, tam da bu arlar tart krizim tutmuşken sen tam tamına tetiklemiş oldun bu iştahımı hadi bakalım hayırlısı seninki gibi muhteşem yapabilecek miyim acaba?

    YanıtlaSil
  10. mutfagabuyrun,
    Tatlıbirşeyler,
    kardelen sezgin,
    Derya Sezgin,
    Panpankedi Ayca,
    nursel ozbayrak,
    FERİDECO,
    fatosun mutfagından...,
    İlginize ve yorumlarınıza teşekkür ederim.
    Sade Kahve (ECE),
    bittermutfakta,
    Hoşgeldiniz;
    Zarif ziyaretlerinize ve değerli yorumlarınıza teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Bu tarta bayıldım doğrusu. Şeftaliler arasındaki antep fıstıkları görüntüyü tam anlamıyla tamamlamış. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. ımmmm nefis olmuş bendemi yapsam ne??
    ellerin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
  13. amanin harika lezzet olmus elinize saglik olsun..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. aman allahım nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  15. Tek kelime mükemmel görünüyor ellerinize emklerinize saglik.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...